Jak opowiadać o nauce Kowalskiemu? Gdzie i kiedy promować wyniki badań naukowych? Jak się przygotować do wykładów popularnonaukowych czy wywiadów telewizyjnych? – odpowiedzi na te pytania naukowcy znajdą w bezpłatnym poradniku pt. „Sztuka promocji nauki” wydanym przez OPI.
 
Autorami książki „Sztuka promocji nauki. Praktyczny poradnik dla naukowców” są ekspertka od PR Natalia Osica, założycielka firmy Science PR – pierwszej w Polsce agencji wspierającej naukowców, instytuty naukowe i uczelnie w budowaniu relacji z otoczeniem oraz dziennikarz naukowy – Wiktor Niedzicki, który od ponad 40 lat zajmuje się popularyzacją nauki, w radiu, telewizji, podczas wykładów czy imprez popularnonaukowych.
 
Publikacja zawiera praktyczne instrukcje dla badaczy, dotyczące np. popularyzacji wyników badań czy wystąpień publicznych. Pisząc teksty do poradnika myślałam przede wszystkim o tych naukowcach, którzy chcieliby rozpocząć przygodę z mediami, ale jeszcze nie wiedzą jak, lub o tych, którzy już rozpoczęli, ale mają poczucie, że mogliby to robić bardziej świadomie, w bardziej zaplanowany sposób – mówiła Natalia Osica.
 
Więcej niż książka
 
Od samego początku, ideą przyświecającą nam jako wydawcy było stworzenie poradnika, który uświadomi czytelnikom korzyści, jakie niesie spójna, przemyślana promocja – podkreśla  dr Agnieszka Gryzik. – Mamy nadzieję, że badacze będą chcieli wracać do niego po wskazówki i inspiracje. Dlatego egzemplarze publikacji będziemy przekazywać zainteresowanym naukowcom, uczelniom i instytutom badawczym.
 
Publikacja do pobrania: Sztuka promocji nauki