Sylwetki kandydatów na członków Rady Uczelni Politechniki Świętokrzyskiej na kadencję 2025/28

Cienciała Agnieszka

kandydat na członka Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

  • Data i miejsce urodzenia: 08.11.1984 r., Kielce
  • Miejsce zamieszkania: Kielce

Wykształcenie:

  • 2015 stopień naukowy doktora nauk technicznych, Politechnika Warszawska, Wydział Geodezji i Kartografii;
  • 2008 magister inżynier, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Wydział Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska, kierunek: geodezja i kartografia;

Uprawnienia zawodowe:

 

uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii:

  • od 2012 – w zakresie pierwszym – geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne;
  • od 2011 – w zakresie drugim – rozgraniczenia i podziały nieruchomości oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych;

Zatrudnienie oraz pełnione funkcje:

  • 2012 – do chwili obecnej – praca dydaktyczna na Politechnice Świętokrzyskiej w Kielcach, na Wydziale Inżynierii Środowiska, Geodezji i Energetyki Odnawialnej, w Katedrze Geodezji i Geomatyki;
  • 2012 – 2016 – na stanowisku asystenta;
  • od 2016 – do chwili obecnej – na stanowisku adiunkta;
  • 2021 – do chwili obecnej – Prodziekan ds. Studenckich i Dydaktyki oraz p.o. kierownika Katedry Geodezji i Geomatyki;
  • 2021 – do chwili obecnej – członek Komisji Senackiej ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich;
  • 2019 – 2020 – pełnomocnik Dziekana ds. kierunku geodezja i kartografia;
  • 2019 – do chwili obecnej – członek Rady Wydziału w kadencjach 2019-2020, 2020-2024, 2024 -2028;
  • 2019 – do chwili obecnej – członek Komisji ds. Planów i Programów Studiów dla Kierunku Geodezja i Kartografii na WIŚGiE; od 2021 – przewodniczący ww. Komisji;
  • 2019 – 2021 – kierownik ds. praktyk studenckich za granicą w ramach programu Erasmus+;
  • 3 – 6.2023 oraz od 6.2024 – do chwili obecnej – pełnomocnik Dziekana ds. programu Erasmus+;
  • 2013 – 2023 – biegły sądowy w dziedzinie geodezji i kartografii przy Sądzie Okręgowym w Kielcach;
  • 2014 – do chwili obecnej – członek Komisji kwalifikacyjnej do spraw uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (przy Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii
    w Warszawie);
  • 2008 – 2018 – praca w Przedsiębiorstwie Geodezyjnym i Geologicznym „GEOMETR”
    w Kielcach;
  • 2007 – 10.2007 – staż studencki w dziale geodezyjnym firmy Coler & Colantiono, Inc. w Norwell, USA – Surveying Engineering Division;

Działalność badawcza:

Tematyka naukowo-badawcza mieści się w dyscyplinie inżynieria środowiska, górnictwo
i energetyka oraz inżynieria lądowa, geodezja i transport. Obejmuje zagadnienia z zakresu katastru i gospodarki nieruchomościami, w tym: regulacji stanów prawnych nieruchomości oraz opracowań geodezyjnych sporządzanych na potrzeby postępowań administracyjnych i sądowych, a także zastosowań geomatyki i GIS w inżynierii środowiska, w tym w rejestracji danych o odnawialnych źródłach energii.

  • Autor i współautor 25 publikacji, w tym 12 artykułów z listy JCR;
  • h-index: 6;
  • 2022 – do chwili obecnej – kierownik zespołu badawczego „Nowoczesne metody badania stanu środowiska”;

Inne osiągnięcia organizacyjne i naukowe:

  • Promotorstwo 58 prac dyplomowych (47 inżynierskich, 11 magisterskich);
  • 10 – 11.2023 – członek Zespołu przygotowującego wniosek o dofinansowanie projektu
    : Transformacja przyszłością kształcenia w Politechnice Świętokrzyskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie (projekt w realizacji);
  • 2024 – 7.2024 – Przewodnicząca Zespołu merytorycznego GIK w zadaniu nr 2 Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Geodezja i kartografia na WIŚGiE w ramach Projektu nr FERS.01.05-IP.08-0234/23 pod nazwą „Dostosowanie kształcenia w Politechnice Świętokrzyskiej do potrzeb współczesnej gospodarki”;
  • 2018 – 2019 – praca w zespole ds. uruchomienia studiów II stopnia na kierunku Geodezja
    i kartografia;
  • 2006 – do chwili obecnej – członek Stowarzyszenia Geodetów Polskich (SGP), w tym:
  • 2010 – do chwili obecnej – członek Zarządu Świętokrzyskiego Oddziału SGP;
  • 2013 – 2017 – sekretarz Zarządu Świętokrzyskiego Oddziału SGP;
  • 2010 – 2013 – członek Komisji Rewizyjnej przy Zarządzie Świętokrzyskiego Oddziału SGP;
  • 2022 – 2026 – członek Komisji Kształcenia Zawodowego i Komisji Współpracy Międzynarodowej przy Zarządzie Głównym SGP;
  • 2023 – do chwili obecnej – delegat do Komisji 1 International Federation of Surveyors (FIG) (Professional Standards and Practice – Standardy Zawodowe i Praktyka).

Gorzałczany Marian

kandydat na członka Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

■ Data i miejsce urodzenia:  31.01.1955 r.,  Pińczów.

■ Miejsce zamieszkania:  Kielce.

Stopnie naukowe i tytuł naukowy (stopień/tytuł – rok uzyskania – dyscyplina –Wydział/Uczelnia)

■ Tytuł naukowy profesora – 2003 – nauki techniczne – wniosek Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Poznańskiej.

■ Stopień naukowy doktora habilitowanego inżyniera – 1994 – informatyka (systemy wspomagania decyzji) – Instytut Informatyki, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska.

■ Stopień naukowy doktora inżyniera – 1983 – automatyka – Instytut Automatyki, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska (*1).

■ Tytuł magistra inżyniera – 1978 – elektronika (specjalność: automatyka) – Instytut Automatyki, Wydział Elektroniki, Politechnika Warszawska (*2).

(*1)         praca doktorska została obroniona z wyróżnieniem.

(*2)         praca magisterska została wyróżniona nagrodą I stopnia w XI Edycji Ogólnopolskiego Konkursu im. Prof. Sylwestra Kaliskiego na najbardziej użyteczne prace dyplomowe studentów wyższych uczelni “Młoda myśl dla kraju” (w pionie Elektrotechnika, Elektronika, Automatyka, Energetyka) (31.05.1979r.).

 

Przebieg pracy zawodowej (stanowisko – daty – instytucja(wydział))

■ Profesor (wcześniej, profesor zwyczajny) – od 1.07.2006 do dziś – PŚk (Wydział Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki – dalej: Wydział EAiI).

■ Profesor nadzwyczajny – od 1.04.1995 do 30.06.2006 – PŚk (Wydział EAiI).

■ Visiting Professor – od 1.10.1991 do 30.09.1992 – University of Guelph (Department of Computing & Information Science, College of Physical & Engineering Science), Guelph, Kanada.

■ Visiting Professor (*1) – od 1.10.1990 do 30.09.1991 – University of Saskatchewan (Intelligent Systems Research Laboratory, College of Engineering), Saskatoon, Kanada.

■ Adiunkt – od 1.02.1984 do 31.03.1995 – PŚk (Wydział EAiI).

■ Asystent – od 1.01.1979 do 31.01.1984 – PŚk (Wydział Elektrotechniki i Automatyki).

(*1)         Wyróżnienie przez rządową instytucję kanadyjską NSERC (Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada) w formie “International Scientific Exchange Award” w okresie od 1.10.1990 do 31.03.1991.

 

Działalność naukowo-badawcza, dydaktyczna i organizacyjna

■ Obszar zainteresowań badawczych, w dyscyplinie informatyka techniczna, obejmuje systemy sztucznej inteligencji, a przede wszystkim ich współczesne uogólnienie w postaci tzw. systemów inteligencji obliczeniowej (synergiczne połączenie m.in. sztucznych sieci neuronowych, teorii zbiorów i logiki rozmytej oraz algorytmów ewolucyjnych) jak również ich zastosowania do budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji oraz do modelowania złożonych systemów. Jest autorem/współautorem ponad 100 publikacji naukowych, w tym m.in. monografii w jęz. ang. wydanej przez wydawnictwo Springer-Verlag  (364 strony) i wielu artykułów w czasopismach indeksowanych w bazie Thomson Reuters Journal Citation Reports. Uczestniczył w realizacji szeregu projektów badawczych.

■ Wielokrotnie znalazł się na liście najbardziej wpływowych (najwyżej cytowanych) naukowców na świecie opracowywanej corocznie przez amerykański Uniwersytet Stanforda (tzw. ranking World’s Top 2% Scientists) – zarówno w kategorii “cała kariera” jak i kategorii “ostatni rok”.

■ Członek Korpusu Ekspertów Narodowego Centrum Nauki (2012 – 2015).

■ Uzyskane wyniki naukowe prezentował na wielu renomowanych, międzynarodowych konferencjach naukowych, m.in. w Kanadzie, USA, Meksyku, Brazylii, Japonii, Australii, Indiach, RPA, Izraelu i szeregu krajów europejskich. Był członkiem Komitetów Naukowych wielu z tych konferencji oraz pełnił funkcję przewodniczącego sesji (w tym sesji plenarnych) na szeregu z nich. Wymienione wyżej prezentacje stanowiły również jego wkład w promocję PŚk na świecie.

■ Recenzent wniosków z obszaru nauk technicznych w końcowych etapach dwóch edycji konkursu o Nagrodę Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (tzw. Polski Nobel).  Recenzent w postępowaniach o nadanie tytułu naukowego profesora (5 postępowań) oraz stopnia doktora habilitowanego (8 postępowań).  Recenzent projektów badawczych.  Recenzent wielu prac naukowych dla renomowanych, międzynarodowych czasopism naukowych oraz prac zgłaszanych na międzynarodowe konferencje naukowe.

■ Promotor w 4 zakończonych przewodach doktorskich z obszaru informatyki (3 prace doktorskie zostały obronione z wyróżnieniem) oraz opiekun naukowy w postępowaniu habilitacyjnym.

■ Autor 3 wielokrotnie wznawianych skryptów akademickich (łącznie 882 stron druku).

■ Członek Senatu PŚk (1996 – 2024 z wyłączeniem kadencji 2012 – 2016), członek Kapituły Medalu PŚk (1996 – dziś z wyłączeniem kadencji 2012 – 2016), przewodniczący Rektorskiej Komisji ds. Etyki Badań Naukowych (2020 – 2024);  ponadto, w różnych okresach czasu, m.in.: członek Senackiej Komisji Rozwoju Kadry Naukowej i Współpracy z Zagranicą, członek Senackiej Komisji Organizacji i Rozwoju, Budżetu i Finansów w PŚk, członek Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli Akademickich w PŚk, członek Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów w PŚk, członek Rektorskiej Komisji ds. Adiunktów w PŚk, członek Rady Bibliotecznej, członek Uczelnianego Kolegium Elektorów oraz Wydziałowego Kolegium Elektorów, członek Rady Wydziału, członek Rady Dyscypliny, członek Rady Programowej na Wydziale EAiI.  Redaktor Naukowy serii wydawniczej “Nauki Techniczne: Informatyka” w PŚk (od 1.12.2005).

■ Kierownik Katedry Informatyki, Elektroniki i Elektrotechniki na Wydziale EAiI (2015 – dziś), kierownik Katedry Elektroniki i Systemów Inteligentnych (2004 – 2014), Samodzielnego Zakładu Elektroniki i Systemów Inteligentnych (2001 – 2003) oraz Wydziałowego Laboratorium Komputerowego na Wydziale EAiI (1996-2000).

■ Za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej i dydaktycznej otrzymał 2 Nagrody Ministra (w tym Nagrodę indywidualną I stopnia) oraz szereg Nagród Rektora PŚk. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz Medalem Złotym za Długoletnią Służbę.

Iwański Marek

kandydat na członka Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

Prof. hab. inż. Marek Iwański

Kierownik Katedry Inżynierii Komunikacyjnej

Wydział Budownictwa i Architektury

Politechnika Świętokrzyska w Kielcach

 

Data urodzenia

Miejsce

01-12-1958 r.

Kielce

Adres zamieszkania 25-635 Kielce, ul. Puscha 19/16
Miejsce zatrudnienia Politechnika  Świętokrzyska w Kielcach

Wydział Budownictwa i Architektury

Wykształcenie 1982 – mgr inż. Budownictwa lądowego – Budowa dróg, ulic i lotnisk
1990 – dr nauk technicznych,
2004 – dr hab. nauk technicznych,
2006 – profesor nadzwyczajny Politechniki Świętokrzyskiej
2007 – 2011 profesor nadzwyczajny Politechnik Rzeszowskiej
2016 – profesor
Pełnione funkcje 2005-2012 Kierownik Studium Doktoranckiego na Wydziale Budownictwa i Inżynierii Środowiska PŚk
2007 – kierownik Katedry Inżynierii Komunikacyjnej Wydziału Budownictwa i Architektury, do chwili obecnej
2012 – 2020, dziekan Wydziału Budownictwa i Architektury
2020-2024 (luty) prorektor ds. Badań i Współpracy z Podmiotami Zewnętrznymi
W-ce prezes Fundacji im. St.Staszica od 2009 roku do chwili obecnej
  1. Działalność naukowo-badawcza

W okresie ostatnich kilkunastu lat moja działalność naukowo-badawcza koncentruje się na zagadnieniach związanych z modyfikacją mieszanek mineralno-asfaltowych w zakresie poprawy ich właściwości funkcjonalnych z uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska.

Realizuję badania w zakresie możliwości zastosowania, w warunkach naszego kraju, innowacyjnej technologii asfaltu spienianego w procesie recyklingu głębokiego na zimno konstrukcji nawierzchni drogowych oraz mieszanek MMA w technologii „na ciepło” i „półciepło”. Należy podkreślić, że Politechnika Świętokrzyska jest jedynym ośrodkiem naukowym w kraju który realizuje zaawansowane badania w tym zakresie.

  1. Działalność publikacyjna

W ramach realizowanej działalności naukowej publikowałem samodzielnie oraz jako współautor ponad 250 pozycji.

Parametry bibliometryczne są następujące wg. bazy: Web of Science: opublikowanych 69 pozycji (w tym 38 artykuły z listy JCR), h-index- 16, cytowania (bez autocytowań) –  482 a wg Scopus: opublikowanych 71 pozycji (w tym 38 artykuły z listy JCR), h-index- 17, cytowania 774.

Jestem autorem 2 monografii i współautorem 1 monografii.

Jestem współautorem 6 patentów oraz 12 zgłoszeń patentowych.

  1. Kształcenie młodej kadry naukowej:

Byłem promotorem pracy doktorskiej 8 osób, w latach 2006, 2011, 2012, 2013, 2015, 2016 i  2018 roku.

Recenzowałem 14 rozprawy doktorskich oraz uczestniczyłem w 7 postępowaniach habilitacyjnych oraz 3 o tytuł.

  1. Recenzowanie prac naukowo-badawczych
  • publikacje w czasopismach krajowych i zagranicznych w tym z listy JCR – ponad 100,
  • referaty na konferencje krajowe i międzynarodowe – około 50,
  • projekty badawcze wyłaniane w drodze konkursu około 100,
  • monografie: 7
  1. Realizacja programów badawczych i inwestycyjnych

Kierowałem 5 projektami B+R uzyskanymi w drodze konkursów w ramach POIG i  NCBiR

Pełniłem funkcje kierownika zespołu Politechniki Świętokrzyskiej  następujących projektów inwestycyjnych: Kampus Laboratoryjny Głównego Urzędu Miar (01.10.2020 r – 31.01.2024 ) oraz  CENWIS – Centrum NaukowoWdrożeniowe Inteligentnych Specjalizacji Regionu Świętokrzyskiego (01.10.2020 r – 30.06.2022).

  1. Członkowstwo w Komitetach Naukowych Konferencji Krajowych i Międzynarodowych

Byłem powoływany do licznych komitetów Naukowych Konferencji Krajowych i Międzynarodowych. Obecnie biorę czynny udział w pracach: XVIII Konferencji Naukowo-Technicznej: Warsztat Pracy Rzeczoznawcy Budowlanego Kielce-Cedzyna 2025 i 11th EATA Conference 2025 June 10-12, 2025 – Ancona, Italy.

  1. Działalność dydaktyczna

Maja działalność dydaktycznej dotyczy realizacji wykładów przede wszystkim z zakresu przedmiotów związanych z technologią budowy dróg, a mianowicie: „Technologia materiałów i nawierzchni drogowych”, „Budowa dróg”, „Utrzymanie dróg” i „Nowoczesne nawierzchnie drogowe”. W okresie ostatnich lat byłem promotorem ponad 70 prac dyplomowych magisterskich oraz kilkunastu prac inżynierskich.

8. Współpraca z przemysłem

Na szczególną uwagę zasługują opracowania i ekspertyzy wykonane dla Stowarzyszenia Producentów Wapna, Świętokrzyskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych „TRAKT” Sp. z o.o. w Kielcach, Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych FART Sp. z o.o. w Kielcach, Budownictwa Drogowego „Budar” Sp. z o.o. w Królewcu Porzecznym, Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, Przedsiębiorstwa „Dubr” Sp. z o.o. w Kielcach, Powiatowego Zarządu Dróg w Busku-Zdroju oraz Przedsiębiorstwa „Drogpol” w Poraju. Na uwagę zasługuje współpraca z Miejskim Zarządem Dróg w Kielcach (2008 – 2018).

W ramach współpracy z inwestorami województwa świętokrzyskiego (MZD w Kielcach, ŚZDW w Kielcach, PZD w Kielcach i Busku-Zdroju) wykonywałem nadzór technologiczny nad prowadzonymi budowami oraz remontami dróg.

9. Wyróżnienia i nagrody

JM Rektora Politechniki Świętokrzyskiej wyróżnił mnie kilkunastoma nagrodami indywidualnymi oraz zespołowymi I lub II stopnia za działalność badawczą i współpracę z przemysłem.

Otrzymałem nagrody zespołowe: NOVATOR2011, „Racjonalizator2021” i NOVATOR2022.

Otrzymałem następujące wyróżnienia honorowe:

  • Medal Komisji Edukacji Narodowej 2007 rok,
  • Złota Odznaka z diamentem SITK 2019 rok,
  • Złoty Medal za Długoletnią Służbę 2019 rok,
  • Złoty Krzyż Zasługi 2019 rok.

W 2023 roku otrzymałem Zespołową Nagrodę Ministra Edukacji i Nauki za Znaczące Osiągnięcia w Zakresie Działalności Wdrożeniowej.

Luściński Sławomir

kandydat na członka Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

Nauczyciel akademicki, zatrudniony w PŚk od 1995 r.  Adiunkt w Katedrze Inżynierii Produkcji, Wydział Zarządzania i Modelowania Komputerowego. Kierownik Laboratorium Modelowania Inteligentnych Systemów Produkcyjnych w CENWIS. Członek Rady Programowej kierunku Logistyka (od 2012 r.). Członek Rady Wydziału (2024-2028, 2019-2024, 2001-2004). Członek kolegium elektorów (2024-2028). Koordynator uczelnianego Zespołu ds. monitoringu i ewaluacji Strategii Politechniki Świętokrzyskiej.

Absolwent Politechniki Świętokrzyskiej: mgr inż. elektryk w zakresie elektrotechniki, Wydział Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Świętokrzyskiej (1986). Absolwent V LO im. ks. Piotra Ściegiennego w Kielcach (1980). Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (2011). Studia podyplomowe Finanse i Bankowość, Politechnika Świętokrzyska (1995). Wykorzystuje w swojej pracy dydaktycznej bogate doświadczenie praktyczne zdobyte w trakcie pracy w przemyśle (1985-1995) i w Politechnice Świętokrzyskiej: Z-ca Dyr., Administracyjnego, Zastępca Kanclerza (2004-2008). W ramach mobilności krajowej, na mocy porozumienia o współpracy naukowej i dydaktycznej pomiędzy Politechniką Świętokrzyską i Uniwersytetem Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, zatrudniony na stanowisku adiunkta w Instytucie Informatyki UMCS (2017-2018).

Zainteresowania i działalność badawcza koncentrują się na zagadnieniach modelowania i symulacji komputerowej procesów logistycznych i produkcyjnych, informatyzacji zrządzania, procesów i strategii transformacji cyfrowej w kierunku Przemysłu 4.0. Autor lub współautor 59 publikacji. Członek komitetów naukowych i key-note speaker w zagranicznych i krajowych konferencjach naukowych o zasięgu międzynarodowym.

Zaangażowany w zapewnienie wysokiego poziomu i aktualności treści nauczania, zarówno przez wprowadzanie nowych, autorskich przedmiotów jak i udział w tworzeniu nowych kierunków i specjalności studiów, w tym kierunku Logistyka (2010) i Inżynieria danych (2014) oraz budowę i wyposażanie w sprzęt i oprogramowanie laboratoriów dydaktycznych i badawczych Wydziału Zarządzania i Modelowania Komputerowego. Członek Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia (w kad. 2013-2017). Opiekun 149 prac dyplomowych (w tym 37 magisterskich) w obszarze zarządzania i inżynierii produkcji oraz logistyki, w tym dwóch zrealizowanych na zlecenie przemysłu, oraz jednej wyróżnionej (2013) i jednej nagrodzonej (2018) w corocznym konkursie PTZP. Prowadzi zajęcia dydaktyczne w ramach programu ERASUMS zarówno w Politechnice Świętokrzyskiej jak i za granicą Twórca i opiekun Studenckiego Koła Naukowego ZIPPER (2002-2022).

W ramach współpracy z IBM Polska, doprowadził do utworzenia w Politechnice Świętokrzyskiej Akademickiego Centrum Kompetencji IBM UCC in Industry 4.0 (2024) w oparciu o kierowane przez niego autorskie Laboratorium modelowania inteligentnych systemów produkcyjnych CENWIS. Autor dofinansowanego z EU i zrealizowanego w latach 2013-2014 projektu „Doskonalenie jakości zarządzania Politechniką Świętokrzyską” WIRKIN. Ekspert PŚk w projekcie międzynarodowym Cyber Secure IoT Lighting and Home Automation systems for Smart Building (2019-2021) realizowanym przez Staropolską Izbę Przemysłowo-Handlową i przedsiębiorstwa regionu świętokrzyskiego. Brał udział w przygotowaniu studiów wykonalności dla zrealizowanych projektów modernizacyjnych Politechniki Świętokrzyskiej dofinansowanych z EU: MODIN I (2004), MODIN II (2008). Współautor z ramienia PŚK analizy ekonomiczno-prawnej zrealizowanego projektu utworzenia Świętokrzyskiego Centrum Innowacji i Transferu Technologii (2000-2001). Ekspert PŚK w opracowaniu „Programu rozwoju Regionu Świętokrzyskiego w oparciu o innowacje i transfer technologii” (2001-2002). Koordynator lokalny programu międzynarodowego “Integration of Adults with Disabilities into Labour Market Through Open and Distance Learning”, SOCRATES MINERVA (2000-2003).

Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów Politechniki Świętokrzyskiej (od 2018 r.). Zastępca Redaktora Naczelnego czasopisma „Zarządzanie Przedsiębiorstwem. Enetrprise Management” (od 2023 r.). Przewodniczący Oddziału Kieleckiego Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją (od 2020 r.). Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Polskiego Towarzystwa Zarządzania Innowacjami, European Alliance for Innovation (EAI).

Wielokrotnie nagradzany zespołową nagrodą Rektora Politechniki Świętokrzyskiej. Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej (2017) oraz Medalem Srebrnym za Długoletnią Służbę (2013 r.). Wyróżniony honorową odznaką „50 lat turystyki akademickiej Politechniki Świętokrzyskiej” (2019) oraz odznaką „50 lat PTTK Politechniki Świętokrzyskiej” (2020).

Janicki Andrzej

kandydat na członka Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

  • data i miejsce urodzenia 27.11.1956 r.  Kielce
  • miejsce zamieszkania Św. Katarzyna

W 1976 roku ukończyłem Technikum Geologiczne w Kielcach.  W 1981 roku Wydział Melioracji Wodnych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego W Warszawie. Na Wydziale Melioracji Wodnych SGGW w 1987 roku ukończyłem dwusemestralne  studnia podyplomowe w zakresie ,,Projektowania i obliczania systemów zaopatrzenia w wodę ‘’. Posiadam uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Od 2000 roku  jestem rzeczoznawcą budowlanym w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej .

W latach 1981-1985 pracowałem jako inspektor do spraw ochrony  środowiska w Urzędzie Gminy w Miedzianej Górze, następnie od 1985 roku do 1991 roku w Wojewódzkim Zakładzie Usług Wodnych w Kielcach jako kierownik działu eksploatacji systemów wodociągowo-kanalizacyjnych  gmin wiejskich na terenie ówczesnego województwa Kieleckiego. Byłem odpowiedzialny za bieżącą obsługę,  rozbudowę i modernizację ujęć wody, oczyszczalni ścieków  wraz z całą infrastrukturą sieciową. Od 1991 roku prowadzę własną firmę która zajmuje się inżynierią środowiska  w projektowaniu nadzorach i realizacjach robót związanych z budową stacji uzdatniania wody, sieci wodociągowych, zbiorników wyrównawczych, przepompowni wody, oczyszczalni ścieków, sieci kanalizacyjnych, przepompowni ścieków i sieci gazowych. Prace realizujemy głównie dla inwestorów samorządowych .

Od kwietnia  2006 roku pełnię funkcję członka Okręgowej Rady Świętokrzyskiej Izby Inżynierów w Kielcach, w obecnej kadencji Rady jestem delegatem na zjazd Krajowy PIIB w Warszawie. Od 2018 roku jako przedstawiciel ŚOIIB biorę udział w pracach zespołu konsultacyjnego przy Dziekanie Wydziału Inżynierii Środowiska, Geodezji I Energetyki Odnawialnej Politechniki Świętokrzyskiej. Od maja 2020 roku jestem w ŚOIIB Przewodniczącym Zespołu ds. oceny i promowania prac dyplomowych studentów Politechniki Świętokrzyskiej.

Za swoją działalność zostałem uhonorowany w 1991 roku srebrną a 2006 roku złotą odznaką Honorową Polskiego Zrzeszenia Inżynierów i Techników Sanitarnych. W 2013 roku otrzymałem srebrną a w 2018 roku złotą Odznakę Honorową Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. W 2015 roku od Ministra Gospodarki otrzymałem Odznakę Honorową za zasługi dla rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej.

Moją pasją sportową była koszykówka, w czasie lat szkolnych byłem zawodnikiem dwóch  kieleckich klubów sportowych Chemar i Korona  na studiach reprezentowałem SGGW w lidze akademickiej warszawskich uczelni, posiadałem uprawnienia sędziego Polskiego Związku Koszykówki. Obecnie poza  sportem interesuje mnie historia powstania i budowy pierwszych wodociągów i kanalizacji sanitarnych w Górach Świętokrzyskich.

Mochoń Andrzej

kandydat na członka Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

Dr Andrzej Mochoń – od 2006 roku Prezes Zarządu Targów Kielce. Radny sejmiku województwa świętokrzyskiego VII kadencji. Do końca września 2024 roku Konsul Honorowy Republiki Federalnej Niemiec w Polsce. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Tytuł doktora geologii uzyskał na Uniwersytecie Warszawskim. Pochodzi z Jarosławia. Z Kielcami związany jest od roku 1980, gdy rozpoczął pracę jako wykładowca geologii na Akademii Świętokrzyskiej obecnie Uniwersytet im. Jana Kochanowskiego. Jest przewodniczącym Rady Uczelni Politechniki Świętokrzyskiej, kanclerzem Loży Świętokrzyskiej Business Centre Club, a także Członkiem Rady Głównej Staropolskiej Izby Przemysłowo – Handlowej.

W latach 1993-2003 pracował w Świętokrzyskiej Agencji Rozwoju Regionu, gdzie przez wiele lat pełnił funkcję prezesa. W latach 2003-2005 był organizatorem i dyrektorem Geoparku Kielce, pierwszej w Polsce instytucji promującej walory geologiczne miasta i tworzącej warunki do rozwoju turystyki.

W 1996 roku pełnił funkcję prezesa Centrum Targowego Kielce, dzisiejszych Targów Kielce. Jest głównym twórcą Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego, sztandarowej imprezy targowej w Kielcach. W styczniu 2006 ponownie podjął wyzwanie zarządzania spółką Targi Kielce.

W latach 2010-2011 prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego, a obecnie Wiceprezes Rady Izby. Uczestniczy w pracach UFI – Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Targów oraz CENTREX’u – Europejskiego Stowarzyszenia Statystyki Targowej, któremu przewodniczył w latach 2016-2018.

Odznaczony między innymi Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, Złotym Krzyżem Zasługi, Złotym Medalem Zasłużony dla Obronności Kraju, Złotym Medalem za Zasługi dla Policji, Odznaką Honorową „Bene Merito” nadaną przez Ministra Spraw Zagranicznych za działalność wzmacniającą pozycję Polski na arenie międzynarodowej oraz Odznaką Honorową „Zasłużony dla Rolnictwa” przyznaną przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Jako pierwszy cywil w Polsce został uhonorowany odznaką Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. Jest posiadaczem tytułu i statuetki Wizjonera 2012, które przyznała mu kapituła pierwszej edycji prestiżowego konkursu Dziennika Gazety Prawnej za wizję i realizację projektu rozbudowy i modernizacji kieleckiego ośrodka wystawienniczego. W 2024 roku odznaczony Złotym Medalem za Długoletnią Służbę.

Uwielbia muzykę jazzową. Jego hobby to góry (zdobył m.in. Mont Blanc i Kilimandżaro). Pasjonuje go fotografia. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Zdjęcia autorstawa Andrzeja Mochonia znalazły się na okładkach płyt kilku zespołów muzycznych, w tym jazzowych i folkowych. Na swoim koncie ma kilka wystaw fotograficznych. Włada sześcioma językami.

Poniedziałek Marcin

kandydat na członka Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

Pan Marcin Poniedziałek to doświadczony menedżer, który zdobył swoje kompetencje w branżach FMCG,  technicznej zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Jest magistrem ekonomii z bogatym doświadczeniem zawodowym, obejmującym m.in. stanowiska dyrektora korporacyjnego rynku nowoczesnego i tradycyjnego, dyrektora operacyjnego spółki produkcyjnej, dyrektora sprzedaży i marketingu, a także prezesa zarządu spółki produkcyjnej. W wieku 27 lat został managerem działu sprzedaży w dużej korporacji, a następnie przeprowadził reorganizację działu handlowego, która została skutecznie wdrożona. Posiada również doświadczenie korporacyjne w budowie kanałów dystrybucyjnych/sprzedażowych oraz wprowadzaniu produktów na rynek ogólnopolski w skali makro.

Pan Marcin Poniedziałek może poszczycić się wieloletnim doświadczeniem i sukcesami w zarządzaniu projektami oraz restrukturyzacją przedsiębiorstw. Jako prezes zarządu prowadził procesy reorganizacyjne w spółkach zatrudniających do 500 osób, a także negocjacje kontraktów o wartości około 200 milionów złotych na poziomie wyższego szczebla zarządzania. Jego doświadczenie obejmuje również kierowanie budową projektów start-upowych. Był również wykładowcą akademickim w zakresie zarządzania strategicznego i zarządzania zasobami ludzkimi.

W czasie swojej kariery zawodowej opracował i wdrożył strategie rozwoju oraz korporacyjne systemy zarządzania, które znacząco poprawiły efektywność operacyjną firm.

„Czasy studenckie to przede wszystkim muzyka – dokładnie koncerty. Nagraliśmy dwie płyty z przyjaciółmi z Zagłębia. Aby zdobyć pierwszą pracę w korporacji, musiałem obciąć długie włosy, jednak dusza metalowca pozostanie ze mną na zawsze. Dziś czasu na przyjemności jest mniej, ale wciąż znajduję chwilę na narty, siłownię, boks, pływanie i koszykówkę. Jednak na pierwszym miejscu zawsze jest moja rodzina. Niech moc będzie z Nami ” – mówi sam o sobie.

Obecne miejsce pracy to Świętokrzyska Grupa Przemysłowa Industria S.A w Kielcach. na stanowisku Członka Zarządu odpowiadającego za sprzedaż i szeroko rozumiany marketing.

Walczyk Leszek

kandydat na członka Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

  • data i miejsce urodzenia: 29.08.1959 r., Ostrowiec Świętokrzyski
  • miejsce zamieszkania: Masłów

Jestem absolwentem Wydziału Ekonomiki i Organizacji Przemysłu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W latach 1982-1985 pracowałem jako inspektor w Wydziale Przemysłu Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, w latach 1985-1987 pracowałem jako specjalista, Kierownik Zespołu Ekonomicznego, Główny Specjalista do spraw Ekonomicznych, Zastępca Dyrektora Biura Ekonomicznego w Przedsiębiorstwie Eksportu Usług Technicznych EXBUD w Kielcach. W latach 1991-2001 byłem Dyrektorem Finansowym, Głównym Księgowym, Członkiem Zarządu, Wiceprezesem Zarządu EXBUD S.A., a następnie Prezesem Zarządu EXBUD SKANSKA S.A. w Kielcach. Od 2002 do maja 2015 roku byłem Prezesem Zarządu OP Invest Sp. z o.o.

W dotychczasowej karierze zawodowej pełniłem funkcje w organach nadzorczych następujących podmiotów: w latach 1991-2001 jako Wiceprzewodniczący i Przewodniczący Rady Nadzorczej Gdańskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych w Gdańsku, w latach 1999-2001 jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych S.A. w Kielcach, w latach 1999-2000 jako Członek Rady Nadzorczej Rzeszowskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych w Rzeszowie, w latach 1998-2001 jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Hydrotrest S.A. w Krakowie, w latach 1998-2000 jako Członek Rady Nadzorczej Rzeszowskiego Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych w Rzeszowie, w roku 2000 jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Energomontaż Zachód, w latach 2004-2010 jako Członek Rady Nadzorczej Kieleckiej Grupy Inwestycyjnej Sp. z o.o. w Kielcach, od lutego 2015 do sierpnia 2024 jako Członek Rady Nadzorczej Wodociągów Kieleckich Sp. z o.o. w Kielcach, a od września 2024 jako Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Wodociągów Kieleckich Sp. z o.o. w Kielcach.

W roku 2002 zdałem egzamin państwowy dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa.

Jestem Wiceprezydentem Zarządu Staropolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej z siedzibą w Kielcach.

Od 2002 roku do 30 czerwca 2023 roku byłem Wiceprezesem Zarządu i Dyrektorem Finansowym Spółki Akcyjnej ODLEWNIE POLSKIE, a od 3 lipca 2023 roku jestem Prezesem Zarządu i Dyrektorem Naczelnym Spółki Akcyjnej ODLEWNIE POLSKIE z siedzibą w Starachowicach.

Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce będzie ponownie przewodniczyć Radzie Uczelni Politechniki Świętokrzyskiej wybranej przez Senat na kadencję 2021-2024. W jej skład weszło siedem osób, w tym trzy spoza uczelni i przedstawiciel Uczelnianej Rady Samorządu Studenckiego. Powołanie takiego organu wymaga nowa ustawa o szkolnictwie wyższym.

Do ustawowych zadań Rady Uczelni należy:

  • opiniowanie projektu strategii uczelni;
  • opiniowanie projektu statutu;
  • monitorowanie gospodarki finansowej uczelni;
  • monitorowanie zarządzania uczelnią;
  • wskazywanie kandydatów na rektora, po zaopiniowaniu przez senat;
  • opiniowanie sprawozdania z realizacji strategii uczelni;
  • wykonywanie innych zadań określonych w statucie.

Sylwetki członków Rady Uczelni Politechniki Świętokrzyskiej na kadencję 2021/24

Anna Chomicz-Kowalska

członek Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

  • data urodzenia: 13 grudnia 1981 r.
  • miejsce urodzenia: Kielce

Przebieg kariery naukowej:

  • 2018 stopień doktora habilitowanego nauk technicznych, Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Świętokrzyska,
  • 2011 stopień naukowy doktora nauk technicznych, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Świętokrzyska,
  • 2005 magister inżynier, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Świętokrzyska,

Informacje o zatrudnieniu:

  • 2019 – nadal Profesor uczelni w Katedrze Inżynierii Komunikacyjnej na Wydziale Budownictwa i Architektury, od 1.03.2019 r. do chwili obecnej,
  • 2016 – 2017 Projektant branży drogowej, ADM Projekt Sp. z o.o,
  • 2012 – 2019 Adiunkt, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska/WBiA, Politechnika Świętokrzyska,
  • 2007 – 2012 Asystent, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Świętokrzyska,
  • 2009 Inżynier budowy, Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o,
  • 2007 – 2009 Inżynier budowy, Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „TRAKT” Sp. z o.o,
  • 2005 – 2007 Asystent projektanta, Biuro Projektów Budownictwa „Chodor-Projekt”.

Działalność badawcza:

  • Wykonawca w projekcie naukowo-badawczym finansowanym przez NCBiR w ramach konkursu „Nowoczesne technologie materiałowe – TECHMATSTRATEG II”, okres realizacji: 2019-2022,
  • Wykonawca w projekcie naukowo-badawczym finansowanym przez NCBiR w ramach konkursu „Nowoczesne technologie materiałowe – TECHMATSTRATEG I”, okres realizacji: 2018-2020,
  • Wykonawca w projekcie naukowo-badawczym finansowanym przez NCBiR w ramach programu „RID – rozwój innowacji drogowych”, 2016-2018.

Działalność, naukowa, dydaktyczna, opieka nad studentami i doktorantami:

  • Autor lub współautor 65 publikacji naukowych, w tym m.in. 9 w czasopismach znajdujących się w bazie JCR (sumaryczny IF = 24,948), 17 publikacji w czasopismach z listy B MNiSW, 22 referaty na konferencjach zagranicznych, 20 referatów na konferencjach krajowych,
  • Recenzent 16 publikacji międzynarodowych i krajowych, m.in. dla czasopism w bazie JCR,
  • Promotor w dwóch otwartych przewodach doktorskich oraz w jednym zakończonym przewodzie doktorskim, promotor pomocniczy w zakończonym przewodzie doktorskim, opiekun naukowy studentki 2. roku studiów III-go stopnia (w szkole doktorskiej),
  • Opieka naukowa nad studentami: 84 wypromowanych dyplomantów na studiach inżynierskich oraz 79 na studiach magisterskich.

Pełnione funkcje oraz uprawnienia:

  • Członek Senatu Politechniki Świętokrzyskiej, 2020-2024,
  • Członek Rady Uczelni Politechniki Świętokrzyskiej, od 2019,
  • Kierownik Zakładu Dróg, Lotnisk i Inżynierii Ruchu Wydziału Budownictwa i Architektury, od 2016-2018,
  • Kierownik Akredytowanego Laboratorium Materiałów Drogowych (AB 1580) Katedry Inżynierii Komunikacyjnej Wydziału Budownictwa i Architektury, od 2014,
  • Kierownik Zakładu Technologii Materiałów Drogowych Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska, 2011-2012,
  • Uprawnienia budowlane (SWK/0144/PWOD/09) do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej, od 2009.

Jarosław Gałkiewicz

członek Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

  • Data i miejsce urodzenia: 23-06-1972, Kielce
  • Miejsce zamieszkania: Kielce

Wykształcenie:

  • 2015 stopień naukowy doktora habilitowanego nauk technicznych, Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego, Wydział Mechaniczny,
  • 2005 stopień naukowy doktora nauk technicznych, Politechnika Świętokrzyska, Wydział Mechaniczny,
  • 1997 magister inżynier, uczelnia: Politechnika Świętokrzyska, Wydział Mechatroniki i Budowy Maszyn,

Zatrudnienie:

  • 2016 – do chwili obecnej profesor w Katedrze Podstaw Konstrukcji Maszyn na WMiBM PŚk
  • 2005 – 2016 adiunkt w Katedrze Podstaw Konstrukcji Maszyn na na WMiBM PŚk
  • 1997 – 2005 asystent w Katedrze Podstaw Konstrukcji Maszyn na WM PŚk

Przedmiot badań i aktywność zawodowa

  • mechanika pękania: szybki wzrost pęknięć, stabilny wzrost pęknięć, analiza stanu naprężenia – liniowe i nieliniowe problemy, wpływ więzów geometrycznych na odporność na pękanie, zastosowanie modelu kohezyjnego w mechanice pękania, wytrzymałość konstrukcji, zmęczenie materiału.

Granty finansowane przez Komitet Badań Naukowych, MNiSW lub NCN i badania dla przemysłu

  • 10 – grantów od 1997
  • 13 projektów w latach: 1997 – 2020

Osiągnięcia publikacyjne

10 artykułów z listy A, 5 z konferencji międzynarodowych (zarejestrowanych w Web of Science), 5 artykułów z listy B, 43 artykuły w pozostałych czasopismach, 1 monografia – podręczniki akademickie, 6 rozdziałów w monografiach, indeks Hirsha -7.

Uczestnictwo w komitetach redakcyjnych wydawnictw naukowych

  • Redaktor naukowy materiałów pokonferencyjnych 14 Krajowej Konferencji Mechaniki Pękania 2013,
  • Redaktor naczelny Fracture and Fatigue of Materials and Structure, Trans Tech Publications, Switzerland, 2014,
  • Redaktor naukowy materiałów pokonferencyjnych 15 Krajowej Konferencji Mechaniki Pękania 2015,
  • Redaktor naczelny SOLID STATE PHENOMENA vol. 250, 2016.

Organizacja konferencji

  • członek komitetów organizacyjnych konferencji naukowych: 8 krajowych i jednej międzynarodowej (ECF14, Kraków),
  • sekretarz komitetów organizacyjnych 4 krajowych konferencji naukowych
  • przewodniczący komitetu organizacyjnego 6th Summer School on Fracture Mechanics, Cracow, 13-15 September 2019-09-26

Inne osiągnięcia organizacyjne i naukowe

  • Członek zespołu ds. przygotowania raportu samooceny i wizytacji Polskiej Komisji Akredytacyjnej na kierunku automatyka i robotyka
  • Przewodniczący Zespołu ds. Utrzymania Trwałości Projektu PKMLAB
  • Członek Rady Naukowej Polskiej Grupy Mechaniki Pękania
  • Sekretarz Polskiej Grupy Mechaniki Pękania (do 09/2019)
  • Członek Komisji ds. uruchomienia nowego kierunku studiów informatyka przemysłowa.
  • Członek Rady dyscypliny inżynieria mechaniczna
  • Członek Rady Wydziału Mechatroniki i Budowy Maszyn
  • Członek Uczelnianego Zespołu ds. Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia
  • Zastępca przewodniczącego komisji rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej o/Kielce
  • Sekretarz Wydziałowej Komisji ds. Badań i Rozwoju na kadencję 2016-2020 i 2020-2024
  • Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości kształcenia na Wydziale Mechatroniki i Budowy Maszyn
  • Przewodniczący studenckiego klubu krwiodawców „Kropelka”, za swoją działalność na rzecz ruchu krwiodawców odznaczony medalem „Zasłużony Dla Zdrowia Narodu”

Jarosław Gawdzik

członek Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

    • Data urodzenia: 25.08.1965 r.
    • Miejsce zamieszkania: Zagnańsk

    Doświadczenie: Politechnika Świętokrzyska, Profesor PŚk

    • 11-1990 – asystent w Zakładzie Chemii Technicznej,
    • 02-1993 – asystent w Katedrze Technologii Wody i Ścieków,
    • 01-2002 – adiunkt w Zakładzie Gospodarki Odpadami,
    • 03-2019 – profesor PŚk w Katedrze Technologii Wody i Ścieków,

    Edukacja:

    • 1985-10 – 1990-09 Politechnika Krakowska, Inżynieria chemiczna i procesowa, mgr inż.
      Tytuł pracy magisterskiej: Numeryczna metoda obliczania dezaktywacji katalizatora
      Promotor: doc. dr inż. Wanda Kramarz
    • 2001-10 Politechnika Świętokrzyska, Wydział Budownictwa Lądowego, dr inż.
      Tytuł rozprawy doktorskiej: Badania migracji substancji ropopochodnych w ośrodku porowatym w aspekcie zagrożenia wód podziemnych
      Promotor: dr hab. inż. Maria Żygadło, prof. PŚk
      dziedzina – nauki techniczne
      dyscyplina – inżynieria środowiska
      specjalność naukowa – zaopatrzenie w wodę, unieszkodliwianie ścieków i odpadów
    • 2015-03 Politechnika Wrocławska, Wydział Inżynierii Środowiska, doktor habilitowany nauk technicznych w dyscyplinie inżynieria środowiska.
      Tytuł rozprawy: Mobilność wybranych metali ciężkich w komunalnych osadach ściekowych
      dziedzina – nauki techniczne
      dyscyplina – inżynieria środowiska
      specjalność naukowa – zaopatrzenie w wodę, unieszkodliwianie ścieków i odpadów

    Zainteresowania

    • Ekologia w szerokim tego słowa znaczeniu z uwzględnieniem toksykologii środowiska, a także problemów zanieczyszczeń występujących w żywności, Elektroakustyka, Elektromobilność Fotografia oraz Informatyka stosowana.

    Umiejętności

    • Praca w zespole: Koordynator Wydziału Inżynierii Środowiska, Geomatyki i Energetyki w Projekcie „Absolwenci kierunków technicznych Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach motorem rozwoju gospodarki opartej na wiedzy i innowacyjności” Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Działanie 4.1, Poddziałanie 4.1.2,
    • Praca w zespole: Kierowanie Laboratorium Technologii Wody i Ścieków,
    • Praca badawcza: Certyfikowany operator spektrometrów AAS oraz ICP-OES,
    • Praca naukowa: Modelowanie procesów uzdatniania wody i oczyszczania ścieków metodami sztucznej inteligencji (MSI).

    Osiągnięcia publikacyjne

    • Autor lub współautor 110 prac, w tym 21 artykułów z listy JCR.
    • h-index: 6

    Działalność organizacyjna

    • 2 krotnie byłem wybrany do Senatu Politechniki Świętokrzyskiej, kadencje 2012-2016 oraz 2016-2020,

    Aktualnie jestem;

    • Członkiem Rady Wydziału Inżynierii Środowiska, Geomatyki i Energetyki.
    • Członkiem Rady Uczelni Politechniki Świętokrzyskiej.

Andrzej Kamionka

członek Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

  • Jest absolwentem Technikum Elektrycznego w Kielcach (Technik Elektronik 1999) i Wydziału Elektrycznego Politechniki Świętokrzyskiej (mgr inż. 2006). Od 1999 r. związany z firmą KH-KIPPER. Zaczął pomagać w rodzinnej firmie, będąc jeszcze uczniem Technikum. Początkowo pracował przy produkcji zabudów. W 2004 r. rozpoczął pracę w dziale handlowym gdzie był odpowiedzialny za sprzedaż i rozwój działalności handlowej firmy w kraju i za granicą. 1 grudnia 2007 r. objął stanowisko dyrektora handlowego, a od marca 2011 r. pełnił funkcję wiceprezesa spółki. Stery w firmie przejął w 2014 roku. Prowadzona przez niego firma jest od wielu lat w rankingu „Gazele Biznesu”, czyli najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw w Polsce, laureatem „Diamentów Forbesa” potwierdzających pozycję przedsiębiorstwa wśród najlepszych firm na polskim rynku, „Orłem Tygodnika „Wprost” za szczególny wkład w rozwój gospodarki, regionu oraz kraju oraz laureatem nagrody „Lider Konkurencyjności” 2019 za najlepsze wyniki w sprzedaży i dystrybucji swoich produktów. Innowacyjność produktów KH-KIPPER została doceniona przez jury konkursów kieleckich Targów Autostrada-Polska, Rotra wielokrotnie przyznawanymi medalami i wyróżnieniami.KH-KIPPER obecnie jest największym w Polsce producentem zabudów wywrotek powyżej 12 t DMC. Działa na krajowym i międzynarodowym rynku nieprzerwanie od ponad 20 lat. Ponad 18 000 wywrotek z zabudowami KH-KIPPER pracuje w kopalniach i na placach budowy w ponad 60 krajach na świecie – w Europie, Azji, Afryce, Ameryce Południowej czy dalekiej Oceanii. 100% produkcji zabudów KH-KIPPER odbywa się w Polsce. Zabudowy samowyładowcze, z których firma jest najbardziej znana nie tylko w Polsce, ale i w Europie, produkowane są w dwóch zakładach produkcyjnych. W zlokalizowanych koło Kielc miejscowościach Kajetanów i Skarżysko-Kamienna pracuje niemal 500 osób.Andrzej Kamionka doskonale zna branżę samochodową. Stojąc na czele prężnie rozwijającego się przedsiębiorstwa posiada wieloletnie doświadczenie w kreowaniu, wdrażaniu i kontrolowaniu krótko- i długoterminowych planów, rozwoju produktów i firmy, optymalizacji procesów mających na celu jej prawidłowe funkcjonowanie, dbałości o bezpieczeństwo finansowe spółki, monitorowaniu rynku, budowaniu relacji z podmiotami zewnętrznymi czy strategicznym zarządzaniu kapitałem ludzkim. Mówi biegle po angielsku, a niemiecki i rosyjski zna w stopniu podstawowym.Uczestniczy w sprawach gospodarczo-społecznych regionu, wspiera lokalne instytucje i szkoły. Prowadzona przez niego firma współpracuje z Politechniką Świętokrzyską, Centrum Kształcenia Zawodowego CK Technik oraz technicznymi szkołami średnimi w regionie. Obliczenia i badania naukowe prowadzone przez Politechnikę Świętokrzyską wykorzystywane są w działalności komercyjnej KH-KIPPER, a studenci i absolwenci kieleckiej uczelni wyższej od wielu lat zdobywają cenne doświadczenie na praktykach lub znajdują zatrudnienie.

    Czas wolny lubi spędzać aktywnie, w gronie rodziny i znajomych. Jego pasją są sport, podróże, natura i technika.

Andrzej Mochoń

członek Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

  • Prezes Zarządu Targów Kielce (od 2006 roku), Konsul Honorowy Republiki Federalnej Niemiec, Kanclerz Loży Świętokrzyskiej BBC. W latach 2016-2018 roku był prezesem CENTREXU – Międzynarodowego Stowarzyszenia Statystyki Targowej. Stoi na czele Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Organizatorów Targów. Jest, od 2006 r. wiceprzewodniczącym Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego.Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Tytuł doktora geologii uzyskał na Uniwersytecie Warszawskim. Pochodzi z Jarosławia. Z Kielcami związany jest od roku 1980, gdy rozpoczął pracę jako wykładowca geologii na ówczesnej Akademii Świętokrzyskiej (dziś Uniwersytet Jana Kochanowskiego). Uczestniczył w organizowaniu i założeniu jednej z pierwszych niepublicznych szkół wyższych w mieście – Wyższej Szkoły Administracji Publicznej. W latach 2003-2012 prezes Świętokrzyskiej Agencji Rozwoju Regionu S.A. organizatora targów MSPO, Logistyka, i Pokazów Lotniczych Air Show w Radomiu. Twórca Geoparku Kielce, instytucji promującej walory geologiczne miasta i tworzącej warunki do rozwoju turystyki – zrealizowane projekty: modernizacja Amfiteatru Kadzielnia, założenie Ogrodu Botanicznego w Kielcach, budowa podziemnej trasy turystycznej na Kadzielni.Należy do grona twórców znanego na świecie MSPO – Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego, który od 25 lat odbywa się w Targach Kielce. Jest również pomysłodawcą i organizatorem kilku edycji Międzynarodowych Pokazów Lotniczych Air Show w Radomiu. Jako szef spółki wystawienniczej Targi Kielce Andrzej Mochoń bierze udział w kreowaniu rynku targowego w kraju i jego wizerunku w Europie. W 2012 roku kapituła pierwszej edycji prestiżowego konkursu Dziennika Gazety Prawnej przyznała mu tytuł „Wizjonera”, za wizję i realizację projektu rozbudowy i modernizacji kieleckiego ośrodka wystawienniczo-kongresowego. Andrzej Mochoń był także prezesem Polskiej Izby Przemysłu Targowego, uczestniczy w pracach UFI – Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Targów.Za swoją działalność, wzmacniającą pozycję Polski na arenie międzynarodowej, w 2015 roku prezes Andrzej Mochoń został odznaczony przez Ministra Spraw Zagranicznych medalem „Bene Merito”. Jako pierwszy cywil w Polsce został uhonorowany odznaką Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. Został także odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, Złotym Krzyżem Zasługi, Srebrnym Medalem Zasłużony dla Obronności Kraju oraz Medalem Euroatlantyckim.

    Jest żonaty, ma czworo dzieci. Jego hobby to góry (zdobył m.in. Mont Blanc, i Kilimandżaro). Pasjonuje go fotografia. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Zdjęcia autorstwa Andrzeja Mochonia znalazły się na okładkach płyt kilku zespołów muzycznych, w tym jazzowych i folkowych. Na swoim koncie ma kilka wystaw fotograficznych. Włada pięcioma językami ( angielski, niemiecki – biegle, włoski, francuski, rosyjski- komunikatywnie).

Leszek Walczyk

członek Rady Uczelni

Sylwetka kandydata

  • data i miejsce urodzenia: 29.08.1959 r., Ostrowiec Świętokrzyski
  • miejsce zamieszkania: Masłów

Jestem absolwentem Wydziału Ekonomiki i Organizacji Przemysłu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W latach 1982-1985 pracowałem jako inspektor w Wydziale Przemysłu Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, w latach 1985-1987 pracowałem jako specjalista, Kierownik Zespołu Ekonomicznego, Główny Specjalista do spraw Ekonomicznych, Zastępca Dyrektora Biura Ekonomicznego w Przedsiębiorstwie Eksportu Usług Technicznych EXBUD w Kielcach. W latach 1991-2001 byłem Dyrektorem Finansowym, Głównym Księgowym, Członkiem Zarządu, Wiceprezesem Zarządu EXBUD S.A., a następnie Prezesem Zarządu EXBUD SKANSKA S.A. w Kielcach. Od 2002 do maja 2015 roku byłem Prezesem Zarządu OP Invest Sp. z o.o.

W dotychczasowej karierze zawodowej pełniłem funkcje w organach nadzorczych następujących podmiotów: w latach 1991-2001 jako Wiceprzewodniczący i Przewodniczący Rady Nadzorczej Gdańskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych w Gdańsku, w latach 1999-2001 jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych S.A. w Kielcach, w latach 1999-2000 jako Członek Rady Nadzorczej Rzeszowskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych w Rzeszowie, w latach 1998-2001 jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Hydrotrest S.A. w Krakowie, w latach 1998-2000 jako Członek Rady Nadzorczej Rzeszowskiego Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych w Rzeszowie, w roku 2000 jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Energomontaż Zachód, w latach 2004-2010 jako Członek Rady Nadzorczej Kieleckiej Grupy Inwestycyjnej Sp. z o.o. w Kielcach, od lutego 2015 roku jako Członek Rady Nadzorczej Wodociągi Kieleckie Sp. z o.o. w Kielcach.

W roku 2002 zdałem egzamin państwowy dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa.

Od czerwca 2015 roku jestem Członkiem Zarządu Staropolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej z siedzibą w Kielcach.

Od 2002 roku do chwili obecnej jestem Wiceprezesem Zarządu i Dyrektorem Finansowym Spółki Akcyjnej Odlewnie Polskie z siedzibą w Starachowicach.