Działa w ramach Pionu Prorektora ds. Nauki.

Zadania:

  1. Zarządzanie Programem ERASMUS+ w zakresie kontaktu uczelnianego, nadzór finansowy, merytoryczny i formalny nad realizacją zadań projektu.
  2. Koordynacja i rejestracja porozumień Programu ERASMUS+ oraz obsługa administracyjno-finansowa wyjazdów i przyjazdów pracowników PŚk w ramach tego programu, w szczególności poprzez:
    – współpracę z koordynatorami wydziałowymi,
    – organizację procesu rekrutacji na wyjazdy studentów i pracowników PŚk,
    – obsługę informacyjno-administracyjną osób zakwalifikowanych na wyjazd,
    – przygotowanie umów o dofinansowaniu wyjazdów pracowników PŚk,
    – współpracę z koordynatorami uczelni partnerskich w zakresie porozumień,
    – sporządzanie raportów o mobilności pracowników PŚk na potrzeby Programu Erasmus+,
    – obsługę platformy Beneficiary Module w zakresie studentów i pracowników PŚk,
    – organizowanie/współorganizowanie Erasmus Staff Training Week/Blended Intensive Programmes, itp. na PŚk,
  3. Obsługa administracyjno-finansowa programu wymiany akademickiej CEEPUS.
  4. Realizacja międzynarodowych programów edukacyjnych.
  5. Prowadzenie rejestru umów o współpracy międzynarodowej.
  6. Koordynowanie działań mających na celu inicjowanie i zawieranie umów o współpracy bilateralnej z zagranicznymi uczelniami na szczeblu ogólnouczelnianym.
  7. Organizowanie wymiany studentów i nauczycieli akademickich w ramach umów bilateralnych z instytucjami zagranicznymi.
  8. Obsługa wyjazdów zagranicznych pracowników, studentów i doktorantów oraz organizowanie pobytu partnerów zagranicznych.
  9. Organizowanie informacji i doradztwa o warunkach uczestnictwa w międzynarodowych programach edukacyjnych, uzyskiwania staży zagranicznych i stypendiów naukowych.
  10. Prowadzenie działań mających na celu pozyskiwanie studentów z zagranicy.
  11. Prowadzenie rekrutacji studentów zagranicznych.
  12. Udzielanie pomocy studentom zagranicznym w uzyskaniu miejsca w domach studenckich.
  13. Opracowywanie projektów regulaminów dotyczących procedur awansów naukowych i ich aktualizacji.
  14. Koordynowanie opracowywania wniosków o nagrody Ministra.
  15. Prowadzenie spraw urlopów dla celów naukowych i stypendiów naukowych, promocji doktorskich i habilitacyjnych oraz związanych z nadawaniem tytułu doktora honoris causa Politechniki Świętokrzyskiej.