
AVIONAUT SAFE
Prace badawczo-rozwojowe nad stworzeniem innowacyjnego ultralekkiego systemu przewożenia dzieci do lat 3 AVIONAUT SAFE o zwiększonym poziomie bezpieczeństwa oraz poprawionym komforcie podróży
- Data rozpoczęcia realizacji projektu: 2024-06-01
- Data zakończenia realizacji projektu: 2027-08-31
- Wysokość środków finansowych 21 524 206,11 zł
- Dofinansowanie – 15 489 096,87 zł
- Wysokość środków dla PŚk 6 814 477,50 zł
- Instytucja finansująca: NCBR
- Kierownik projektu: Marek Jaśkiewicz
- Słowa kluczowe: Bezpieczeństwo bierne, bezpieczeństwo drogowe, dzieci, fotelik samochodowy, redukcja liczby wypadków i ofiar wypadków na droga.
- Akronim projektu: Avionaut Safety
- Numer projektu: FENG.01.01-IP.01-A0GF/24
- Nazwa konkursu, programu, działania lub poddziałania: Fundusze Europejskie dla nowoczesnej gospodarki, FENG.01.01 Ścieszka SMART.
Streszczenie projektu:
Projekt dot. opracowania w ramach prac B+R INNOWACYJNEGO W SKALI ŚWIATA ultralekkiego systemu przewożenia dzieci do lat 3 i wadze<20kg AVIONAUT SAFE o zwiększonym poziomie bezpieczeństwa i poprawionym komforcie podróży, który będzie składał się z: obrotowej bazy (podkładki) montowanej na przednim fotelu lub tylnej kanapie auta, fotelika (nosidełka) 0+ i fotelika następnego (waga dziecka do 20kg). Kluczowym aspektem, który będzie rozwijany w projekcie jest zwiększenie bezpieczeństwa dzieci [w pracach B+R powstanie nowatorski system automatycznego pionizowania w sytuacji nagłych przeciążeń (np. wypadku)] i zwiększenie komfortu ich podróży poprzez ograniczenie drgań pionowych i poziomych generowanych w ruchu ulicznym przenoszonych na dziecko poprzez specjalną konstrukcję bazy obrotowej oraz samych fotelików. Wymaga to zrealizowania szeregu skomplikowanych prac B+R, które będą dotyczyły zarówno kwestii fizjologicznego zachowania ciała dziecka o wadze <20 kg (zakładany wiek 0-3 lata) w trakcie działania dużych przeciążeń np. wypadku (BRAK WYNIKÓW BADAŃ W STANIE TECHNIKI) i badań w zakresie bezpieczeństwa biernego konstrukcji bazy i fotelików. W efekcie możliwe będzie stworzenie przez KARWALA prototypu nowego produktu (systemu AVIONAUT SAFE), który będzie przetestowany przez WMiBM PŚ w symulowanych wypadkach drogowych, co pozwoli potwierdzić uzyskanie docelowych parametrów tech.-funkcjonalnych. W efekcie prac B+R powstanie projekt który będzie wdrożeny na rynek europejski nowego systemu AVIONAUT SAFE. Nowy produkt będzie bazować na wieloletnim doświadczeniu zespołu B+R KARWALA w zakresie opracowywania zarówno fotelików samochodowych , jak i baz do ich montażu w samochodzie, które były tworzone przy współpracy merytorycznej z WMiBM PŚ (m.in. AVIONAUT COSMO, AVIONAUT AEROFIX, AVIONAUT PIXEL PRO, AVIONAUT MAXSPACE).




