ZAPRASZAMY NA UNIKALNE W SKALI KRAJU PODYPLOMOWE STUDIA Z ZAKRESU PRZYWÓDZTWA.

Studia są adresowane do obecnych i przyszłych menedżerów, liderów, kierowników i koordynatorów zespołów projektowych, działających na różnych szczeblach zarządzania w organizacjach biznesowych, publicznych i non-profit.

Cel studiów podyplomowych:

  • dostarczenie wiedzy, a także rozwój umiejętności oraz kompetencji osobistych i społecznych kluczowych dla osób sprawujących funkcje zarządcze,
  • przygotowanie absolwentów do przewodzenia zespołom w warunkach zmian i pod presją czasu, do tworzenia innowacyjnych rozwiązań i budowania nowoczesnych organizacji, dbających nie tylko o wykorzystanie potencjału, ale także rozwój i kondycję pracowników.

Wymagania:

O przyjęcie mogą się ubiegać osoby, które legitymują się ukończeniem studiów wyższych.

Wykładowcy:

  • wysokiej klasy eksperci z kraju i z zagranicy,
  • doświadczeni konsultanci, coachowie, trenerzy biznesu i pracownicy wyższych uczelni,
  • menedżerowie i liderzy o znaczących osiągnięciach w zarządzaniu zespołami lub/i firmami.

Kadra

Wiesław Grabowski

Zarządzanie konfliktem i negocjacje

  • Menedżer, trener, mentor I coach.
  • Ma ponad 30 letnie doświadczenie w biznesie, w tym 18 lat na stanowiskach menedżerskich do poziomu Zarządu i 7 lat w coachingu indywidualnym i zespołowym oraz szkoleniach.
  • Były członek Zarządu Oracle Polska sp. z o.o.  i Dyrektor Konsultingu odpowiedzialny za Polskę i Kraje Bałtyckie. Odpowiadał za sprzedaż i realizację projektów informatycznych, w tym za ustalanie strategii negocjacyjnych i  negocjowanie kluczowych  kontraktów. Zaprojektował i wdrożył kulturę projektową umożliwiającą bliską 100% skuteczności realizacji projektów. Brał udział i nadzorował wiele projektów budowy i wdrażania elektronicznych obiegów informacji.
  • Były Kierownik Działu Informatyki w Sanockich Zakładach Przemysłu Gumowego w Sanoku, gdzie w latach 1989-1995 wychował silny zespół projektantów i programistów, z których wielu pracuje obecnie dla firm jak Oracle, HP, IFS, Asseco.
  • Prowadził programy szkoleniowe w firmach wdrażających metodyki Agile (SCRUM,KANBAN).
  • Mówca na seminarium UAM w Poznaniu, konferencjach Kariera IT, II Kongresie Liderów Zmian w Białymstoku, Gigacon.
  • Partner Szkoły Zarządzania Zmianą, realizuje lub realizował procesy szkoleniowe i coachingowe pod własną marką oraz dla klientów House of Skills, Lee Hecht Harrison DBM/ TTX , MindPartners.
  • Jako coach pracuje korzysta z różnych metod. Wykorzystuje GROW, Co-active, pracuje z elementami coachingu ontologicznego, perspektyw. Twórca metody Coaching Improv.
  • Współautor książki pt. „Zwinnologia, Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą” wydanej przez MT Biznes.
  • Współautor książki „Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą”(2019)

Katarzyna Kiliańska

Społeczno-gospodarcze uwarunkowania organizacji i zarządzania

  • Od 2015 r. pracownik Politechniki Świętokrzyskiej na stanowisku badawczo-dydaktycznym.
  • Kierownik prac badawczych oraz członek zespołów badawczych.
  • Ambasadorka Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.
  • Wielokrotna laureatka nagród, stypendystka ministerialna.
  • Autorka kilkudziesięciu, samodzielnych artykułów naukowych o tematyce związanej ze społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw.
  • Współautorka kilku monografii naukowych podejmujących problematykę zarządzania.
  • Absolwentka studiów na kierunkach: zarządzanie i marketing; ekonomia; mechanizmy funkcjonowania strefy euro.

Dorota Nawrotek

 Style przywództwa, Komunikacja i motywowanie zespołu, Charyzma w biznesie i warsztat medialny.

  • Specjalistka w zakresie rozwoju kompetencji kadr menedżerskich, akredytowany coach Izby Coachingu, trener biznesu, doświadczony menedżer i przedsiębiorca.
  • Posiada Licencję do przeprowadzania badań  ILM72 – badanie zintegrowanego modelu przywództwa oraz badań MTQ48 – badanie siły i odporności psychicznej.
  • Przedsiębiorca o ponad 15. letnim doświadczeniu w obszarach handlu, hotelarstwa i edukacji.
    i Zwolenniczka i praktyk coachingowego stylu zarządzania, który stosowała zarządzając własną firmą edukacyjną (13 lat, 1600 absolwentów).
  • Dyrektor i założycielka Oddziału Świętokrzyskiego Izby Coachingu (2013 – 17).
  • Autorka programu i wykładowca studiów podyplomowych: „Coaching biznesowy” realizowanych przez UJK w Kielcach oraz „Coaching rozwojowy i mentoring”  realizowanych w WSBiP w Ostrowcu.  Od wielu lat współpracuje z Politechniką Świętokrzyską – inicjatorka i autorka koncepcji studiów „Przywództwo w biznesie”.
  • Autorka i realizatorka szeregu projektów rozwojowych dla kadr zarządzających firm i organizacji, pod nazwą „Akademia lidera”.
  • Pasjonatka i praktyk dziennikarstwa (dziennikarz radiowy, telewizyjny) oraz medytacji.
  • Autorka artykułów, wydawnictw i publikacji z obszarów biznesu i rozwoju, publikowała m.in. w wydawnictwie „Charaktery”.

Katarzyna Kloskowska-Kustosz

Stres i  odporność psychiczna w biznesie, Strategie budowania zespołu

  • Executive coach, konsultant w obszarze zarządzania, przedsiębiorca, psycholog.
  • Wprowadziła na rynek Polski, dzięki współpracy z brytyjską firmą AQR Ltd., unikalne na skalę światową narzędzie, badające siłę i odporność psychiczną – MTQ48, oraz narzędzie badające styl zarządzania i skuteczność przywódczą – Integrated Leadership Measure – ILM72, przeprowadzając badania populacji polskiej pracującej w obu obszarach. Współautorka wielu badań siły i odporności psychicznej na populacji polskiej, pracującej.
  • Przez dwadzieścia pięć lat związana z branżą doradczo-szkoleniową. Początkowo pracowała w jednej z największych na świecie firm szkoleniowo-doradczych – AchieveGlobal, potem właścicielka 3k-coaching – firmy która wprowadziła na rynek autorską metodologię coachingu menedżerskiego, zwiększającego efektywność menedżerską oraz rozwijającego siłę i odporność psychiczną. Następnie prezes zarządu i współwłaściciel firmy doradczo-badawczej 4business&people Sp. z o.o., która siedmiokrotnie została odznaczona Medalem Europejskim za najwyższą jakość usług, przyznawanym przez Europejski Komitet Społeczno – Ekonomiczny.
  • Autorka licznych publikacji i wywiadów w mediach oraz prasie fachowej, współautorka książek: „Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych”, „Jak przeżyć w organizacji?”  (autorka), ” Systemy wysoce efektywnej pracy” pod red. prof. S. Borkowskiej oraz „Developing Mental Toughnes” P. Clougha i D. Strycharczyka.

Jarosław Rubin

 Zarządzanie zmianą

  • Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania, konsultant zarządzania i trener biznesu.
  • Od ponad 15 lat specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie z zakresu zarządzania zmianą oraz rozwoju zespołów.
  • Założyciel Szkoły Zarządzania Zmianą, badacz procesów zmian w organizacjach, współtwórca największego w Polsce badania zarządzania zmianą.
  • Twórca symulacji biznesowej z zakresu zarządzania zmianą Change Masters oraz strategii i projektów zarządzania zmianą w wielu firmach.
  • Pracował na stanowiskach samodzielnych i menedżerskich w firmach polskich i międzynarodowych.
  • Współautor książki „Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą”(2019)

Wiesława Serkowska

 Przywództwo transformacyjne

  • Psycholog biznesu, coach przywództwa i zespołów, superwizor coachingu.
  • Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Superwizji Coachingu.
  • Od ponad 20 lat prowadzi programy rozwojowe dla liderów polskich i międzynarodowych organizacji. Przez kilka lat pełniła funkcję dyrektora zarządzającego firmy konsultingowej specjalizującej się w rozwoju najwyższej kadry kierowniczej.
  • Certyfikowany trener uważności i współczucia, autorka oraz członkini Rady Programowej Czasopisma Mindfulness.
  • Konsekwentnie wprowadza mindfulness do biznesu w obszarze przywództwa oraz doskonalenia współpracy zespołowej i relacji międzyludzkich – w formie autorskich warsztatów, executive coachingu oraz superwizji.
  • Jest współautorką Akademii Proaktywnego Przywództwa, rocznego programu dla liderów transformacyjnych zmian.
  • Wykładowca na Podyplomowych Studiach Uważności i Współczucia na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu a także w Akademii Proaktywnego Przywództwa w Warszawie.

Prowadzi szkolenia w ramach EY Academy of Business

Joanna Rudawska

Design Thinking

  • Doktor nauk ekonomicznych
  • Członek Świętokrzyskiej Rady Innowacji, ekspert ds. standardów ośrodków innowacji Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości.
  • Animator międzynarodowych projektów badawczo-rozwojowych, moderator Design Thinking szkolony przez Scuola Italiana Design, trener z zakresu Lean Management, zarządzania projektami.
  • Ponad 14 letnie doświadczanie w zarządzaniu projektami krajowymi i międzynarodowymi (min. Central Europe, TEMPUS IV URBACT, INTERREG III B CADSES, ERASMUS+, NCBiR).
  • Kierownik działu projektów rozwojowych i koordynator Energetycznego Centrum Nauki w Kieleckim Parku Technologicznym. Odpowiedzialna za nabór i selekcję lokatorów do parku, budowanie oferty szkoleniowo-doradczej, projekty rozwojowe i współpracę z uczelniami wyższymi.
  • Wykładowca akademicki.
  • Autorka licznych publikacji dotyczących innowacji, transferu technologii, parków technologicznych, orientacji przedsiębiorczej firm.

Henryk Szmidt

Zarządzanie innowacjami, Techniki kontemplacyjne w zarządzaniu

  • Specjalista w obszarze innowacji, doświadczony konsultant strategiczny, coach i superwizor coachingu, a także doświadczony menedżer i informatyk.
  • Pracował między innymi jako Dyrektor Zarządzający i  Prezes Zarządu firmy konsultingowej We-Impact w Chinach, prowadząc międzykulturowy projekt stworzenia Centrum Innowacji dla Firmy Mercedes-Benz w Pekinie.
  • Przedsiębiorca i innowator założył kilka firm: firmę produkującą programy informatyczne, agencję turystyczną, firmę konsultingową i stowarzyszenie zajmujące się promowaniem rozwoju indywidualnego.
  • Pracując od dwudziestu lat jako Mentor i Executive Coach w trzech językach (angielski, francuski i polski) z klientami wielu narodowości, rozwinął unikalne, międzykulturowe podejście do coachingu.
  • Wykładowca Coachingu na podyplomowych studiach w Warszawskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej, wykładał również na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Poznaniu, na Podyplomowych Studiach Uważności i Współczucia na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu a także na Akademii Proaktywnego Przywództwa w Warszawie.
  • Nauczyciel medytacji o ponad 35. letnim doświadczeniu – kierował między innymi treningami instruktorów medytacji w jednej z większych organizacji buddyjskich we Francji – gdzie mieszka od 1981 roku.
  • Autor: „Coaching Line ” – eseje z coachingu, Współautor: „Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów”, „Coaching: Teoria, praktyka, studia przypadków”, „Intercultural Management Issues” – rozdział pt: „Knowledge Management Across Cultures”,„Podstawy Zarządzania dla Praktyków”.

Publikuje artykuły w miesięczniku „Mindfulness” i na portalach  „Coaching w Polsce”, „Mindfulness” i „Medytacja”.

Wojciech Zezula

Zarządzanie zespołami wirtualnymi, Tworzenie i ewaluacja strategii rozwoju przedsiębiorstwa

  • Absolwent Instytutu Cybernetyki Technicznej Politechniki Wrocławskiej, z doświadczeniem pracy naukowej oraz prowadzenia własnych projektów informatycznych.
  • Manager sprzedaży i wdrożeń rozwiązań informatycznych dla przemysłu w IBM.
  • Trener i coach biznesowy, konsultant  oraz członek zarządów firm doradczo-szkoleniowych z ponad 20-letnim doświadczeniem.
  • Inwestor i członek rad nadzorczych spółek technologicznych.
  • Obecnie od 2005 roku Prezes Zarządu firmy doradczej Business Potential Discovery (pl), realizującej projekty wspierające wdrażanie nowoczesnych metod zarządzania w przedsiębiorstwach.
  • Doradca w obszarach zarządzania strategicznego, zarządzania projektami i zespołami oraz organizacji pracy.
  • Interim Manager organizacji o strukturach rozproszonych.
  • Autor kilkudziesięciu zwalidowanych zadań metody Ośrodka Oceny i Rozwoju dla kadr menedżerskich.

Monika Zubrzycka-Nowak

Coaching i mentoring w procesie rozwoju jednostki i organizacji

  • Trener coachingu, coach superwizor.
  • Przewodnicząca Komisji Akredytacyjnej Izby Coachingu i współtwórczyni systemu akredytacji.
  • Powołała do życia i prowadzi Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne – Szkolenia.
  • Współtwórczyni jednej z pierwszych w Polsce szkół coachingu z autorskim programem akredytowanym w Izbie Coachingu.
  • Od 1999 r. tworzy i wdraża programy szkoleniowe dla firm, a także wspiera ludzi w obszarze zarządzania sobą oraz rozwijaniu umiejętności społecznych.
  • Propaguje wykrywanie kluczowych elementów dla poprawy  funkcjonowania firm nowoczesną metodą „ustawień biznesu” wg. B.Hellingera.
  • Z wykształcenia magister fizyki.
  • Współautorka książek „Czym (nie) jest coaching. Prawdy i mity o coachingu” oraz „Coaching zdrowia”. Konsultant TVN, Radio Plus, Vox, Twój Styl, Elle, Newsweek Polska, Remedium, Magazyn Coaching

Zakres tematyczny:

  • Społeczno-gospodarcze uwarunkowania organizacji i zarządzania
  • Style przywództwa
  • Przywództwo transformacyjne
  • Strategie transformacji cyfrowej w biznesie
  • Tworzenie i ewaluacja strategii rozwoju przedsiębiorstwa
  • Zarządzanie innowacjami
  • Zarządzanie zmianą
  • Strategie budowania zespołu
  • Zarządzanie konfliktem i negocjacje
  • Komunikacja i motywowanie zespołu
  • Charyzma w biznesie i warsztat medialny
  • Coaching i mentoring w procesie rozwoju jednostki i organizacji
  • Stres i odporność psychiczna w biznesie
  • Zarządzanie zespołami wirtualnymi
  • Techniki kontemplacyjne w zarządzaniu
  • Zarządzanie projektami

FORMA

  • studia prowadzone są w trybie hybrydowym – część prowadzona jest stacjonarnie, część online.

  • 80% zajęć stanowią ćwiczenia, w czasie których uczestnicy mają możliwość przetestowania prezentowanych teorii, tworzenia własnych rozwiązań i uczenia się poprzez działanie oraz sprawdzenia się w pracy zespołowej w charakterze członka i lidera zespołu.

Liczba godzin: 285 (2 semestry).