VII Międzynarodowy Przegląd Chórów Akademickich „ŚWIĘTY KRZYŻ 2024”
28-30 czerwca 2024 r.
CELE PRZEGLĄDU
- dzielenie się doświadczeniami, nawiązywanie kontaktów,
- pielęgnowanie muzyki chóralnej,
- podnoszenie poziomu wykonawczego akademickich zespołów chóralnych poprzez uczestnictwo w warsztatach,
- promowanie i inspirowanie wartościowej twórczości muzycznej
ORGANIZATOR i GOSPODARZ
- Politechnika Świętokrzyska.
WSPÓŁORGANIZATORZY
- Klasztor Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej na Świętym Krzyżu
- Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. L. Różyckiego w Kielcach
- Samorządowe Buskie Centrum Kultury
- Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
- Świętokrzyski Urząd Wojewódzki
- Urząd Miasta Kielce
RADA ARTYSTYCZNA I PATRONAT
- Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
Pracami Rady Artystycznej kieruje prof. Sławek A. Wróblewski
KOMITET ORGANIZACYJNY
- prof. dr hab. inż. Stanisław Adamczak – Koordynator Przeglądu – Pełnomocnik Rektor PŚk
- dr Małgorzata Banasińska-Barszcz – Komisarz ds. artystycznych
- mgr inż. Agnieszka Duda – Komisarz ds. organizacyjno-logistycznych
WARUNKI ZGŁOSZENIA
- VII Międzynarodowy Przegląd Chórów Akademickich „Święty Krzyż 2024” odbędzie się w dniach 28 – 30 czerwca 2024 r. w Kielcach, Busku Zdroju i na Świętym Krzyżu.
- Uczestnikami Przeglądu mogą być akademickie zespoły chóralne działające przy wyższych uczelniach.
- Organizatorzy przewidują udział max. 5 chórów akademickich. O udziale w Przeglądzie decyduje kolejność zgłoszeń i opinia Rady Artystycznej.
- Zespół chętny do udziału w Przeglądzie przesyła na adres Organizatorów czytelnie wypełnioną KARTĘ ZGŁOSZENIA.
- Zeskanowana KARTA ZGŁOSZENIA powinna być przesłana na adres mailowy aduda@tu.kielce.pl, a jej oryginał wraz z Oświadczeniem
– pocztą na adres: Politechnika Świętokrzyska, Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 7, 25-314 Kielce
z dopiskiem na kopercie: Agnieszka Duda – Przegląd Chórów. - Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 15 marca 2024 r. (dla wysyłki pocztowej liczy się data stempla pocztowego).
WARUNKI UCZESTNICTWA
- W Przeglądzie mogą uczestniczyć chóry akademickie reprezentujące wyższe uczelnie.
- Każdy chór przygotowuje trwający 15 minut program z muzyką chóralną, który będzie prezentowany podczas Koncertu Inauguracyjnego (w ramach przesłuchań konkursowych).
- Każdy Chór zobowiązany jest przygotować komplet wykonywanych utworów w ilości 2 egz. w wersji papierowej dla Jury oraz wersję elektroniczną przesłać wraz z kartą zgłoszeniową.
- Ponadto, każdy chór przygotowuje trwający ok. 15 minut program z dowolną muzyką, który będzie prezentowany w Muszli Koncertowej Parku Zdrojowego w Busku Zdroju (program może zawierać utwory przygotowane do przeglądu, jednak wskazana jest muzyka świecka).
- Dodatkowo, każdy chór przygotowuje 2 dowolne utwory sakralne (mogą być to utwory przygotowane na Koncert Inauguracyjny, ale nie przekraczające łącznie czasu 7 min.) oraz 2 utwory wskazane przez Organizatorów do wspólnego wykonania. Program ten będzie wykonany podczas Koncertu Galowego w Sanktuarium Relikwii Krzyża Świętego na Świętym Krzyżu.
- Obowiązkowe utwory do przygotowania przez wszystkie chóry:
- Norbert Blacha – „Modlitwa o Pokój”,
- E. Morricone, arr. Paulo Rowlands – „Gabriel’s Oboe – Angele Dei”
- Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu do Przeglądu podejmuje Rada Artystyczna, a jej decyzje zostaną przekazane najpóźniej do 30 marca 2024 r.
- Zespoły, które otrzymają powiadomienie o uczestnictwie w Przeglądzie wpłacają 350 zł wpisowego od osoby na cele organizacyjne. Kwotę należy przesłać na konto:
PL 76 1240 2092 9022 1100 0002 0003
z dopiskiem ,,Przegląd Chórów Akademickich 2024’’. Warunkiem pozostania na liście uczestników jest przesłanie kserokopii wpłaty na e-mail podany w Regulaminie w ciągu 10 dni od otrzymania informacji o kwalifikacji do Przeglądu.
W przypadku rezygnacji uczestnika wpłata nie podlega zwrotowi.
JURY
- Występ chórów podczas Koncertu Inauguracyjnego będzie oceniać Jury złożone z wybitnych muzyków powołane przez Organizatorów i Radę Artystyczną
- Jury bierze pod uwagę intonację, emisję głosu, interpretację, dykcję oraz ogólny wyraz artystyczny.
- Postanowienia Jury są ostateczne i nie podlegają apelacji.
NAGRODY
Jury przyznaje nagrody:
- I miejsce uhonorowane Dyplomem i dedykowaną Statuetką VII Międzynarodowego Przeglądu Chórów Akademickich „Święty Krzyż 2024”
- II miejsce uhonorowane Dyplomem i dedykowaną Statuetką VII Międzynarodowego Przeglądu Chórów Akademickich „Święty Krzyż 2024”
- III miejsce uhonorowane Dyplomem i dedykowaną Statuetką VII Międzynarodowego Przeglądu Chórów Akademickich „Święty Krzyż 2024”
- Wyróżnienie uhonorowane Dyplomem i dedykowaną Statuetką VII Międzynarodowego Przeglądu Chórów Akademickich „Święty Krzyż 2024”
oraz
- „Złote Pasmo” – 90 do 100 punktów
- „Srebrne Pasmo” – 80 do 89 punktów
- „Brązowe Pasmo” – 70 do 79 punktów
- Wyróżnienie – poniżej 70 punktów
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Wszystkie zespoły biorące udział w przeglądzie otrzymają dyplomy uczestnictwa.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania rejestracji filmowej i dźwiękowej biorących udział w Przeglądzie zespołów w celu ich publicznej popularyzacji.
- Organizatorzy zapewniają: zakwaterowanie w Domach Studenta Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach w pokojach o wysokim poziomie (2 os. pokoje z łazienką i aneksem kuchennym) oraz wyżywienie (obiad i kolację w pierwszym dniu Przeglądu, śniadanie, obiad i kolację w drugim dniu Przeglądu oraz śniadanie, obiad, kolację/suchy prowiant na drogę w trzecim dniu Przeglądu).
- Koszty przejazdu na Przegląd do miejsca zakwaterowania (Kampus Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach) pokrywają zespoły.
- Dojazdy na koncerty na terenie powiatu kieleckiego w tym dojazd do Buska Zdroju oraz na Koncert Galowy na Świętym Krzyżu zapewniają Organizatorzy.
- Rezygnacja z udziału w przeglądzie oraz inne zmiany związane z występem powinny być zgłoszone do Biura Organizacyjnego najpóźniej trzy tygodnie przed datą odbycia się Przeglądu.
- Przegląd zakończy Koncert Galowy w wykonaniu wszystkich chórów – uczestników Przeglądu, w trakcie którego zostaną wręczone nagrody. Koncert Galowy poprzedzony będzie uroczystą mszą świętą (prosimy o przygotowanie jednego utworu liturgicznego do wykonania podczas mszy św.).
- Nadesłanie KARTY ZGŁOSZENIA jest równoznaczne z przyjęciem w/w. warunków.
Szczegółowych informacji udziela:
Komisarz ds. organizacyjno-logistycznych: mgr inż. Agnieszka Duda tel. 41/34 24 537, kom. 601 065 878, e-mail: aduda@tu.kielce.pl
REGULAMIN PRZEGLĄDU_2024 -pasma-zał 1
Szczegółowy Program_2024-zał. 2
organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmian.