Zadanie 1 - Wdrożenie i realizacja praktycznych programów kształcenia dla studentów studiów stacjonarnych PŚk

Miejsce: sale Politechniki Świętokrzyskiej
Termin realizacji zadania 10.2018 rok akad. 2018/2019 przez 3 edycje


Celem zadanie jest wykształcenie kompetencji odpowiadających potrzebie studentów i oczekiwań przez pracodawców w zakresie kompetencji zawodowych obejmujących nabycie umiejętności specjalistycznych, branżowych i unikalnych zwiększających szanse na zatrudnienie oraz ułatwienie samodzielnego rozwiązywania problemów technicznych poprzez:

Szkolenia certyfikowane:

  • Modelowanie Informacji o Budynku (BIM) na kierunku Budownictwo (WBiA, studia stacjonarne II stopnia)
  • Inżynieria proekologiczna na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji (WZiMK na studia stacjonarne II stopnia)
  • Teleinformatyka na kierunku Informatyka (WEAiI studia stacjonarne I stopnia)
  • Eksploatacja i zarządzanie w transporcie drogowym na kierunki Transport (WMiBM, studia stacjonarne I stopnia)
  • Analityka działalności przedsiębiorstw na kierunku Ekonomia (WZiMK studia stacjonarne I stopnia)

Wprowadzenie nowego przedmiotu:

  • Teleinformatyka na kierunku Informatyka (WEAiI studia stacjonarne I stopnia)

Zadanie 2 - Kształtowanie kompetencji zawodowych studentów studiów stacjonarnych PŚk

Miejsce: sale Politechniki Świętokrzyskiej
Termin realizacji zadania 10.2018 rok akad. 2018/2019 przez 3 edycje


Celem zadanie jest wykształcenie kompetencji odpowiadających potrzebie studentów i oczekiwań przez pracodawców w zakresie kompetencji zawodowych obejmujących nabycie umiejętności specjalistycznych, branżowych i unikalnych zwiększających szanse na zatrudnienie oraz ułatwienie samodzielnego rozwiązywania problemów technicznych poprzez:

Szkolenia certyfikowane:

  • Sterowanie latającymi obiektami bezzałogowymi
  • Kurs CCNA Routing and Switching
  • Szkolenie w zakresie eksploatacji urządzeń , instalacji i sieci elektromagnetycznych do 1kV
  • Szkolenie w zakresie dozoru do 1kV oraz powyzęj 1kV (świadectwo kwalifikacyjne „D”)
  • Progr. AutoCad
  • Projektowanie w programie SolidWorks
  • Uzysk. komp. certyfik. Przed. Transport
  • Podstawy Programowania i Konfiguracji Sterowników PLC
  • Programowanie i Konfiguracja Sterowników PLC II

Zajęcia warsztatowe:

  • Szkolenie instalatora systemów fotowoltaicznych
  • Modernizowanie informacji o budynkach na podstawie nowoczesnych danych geodezyjnych
  • Nowoczesne techniki spektroskopii ICP-AES
  • Projektowanie sieci i instalacji w technologii BIM
  • Tworzenie dokumentacji fotogrametrycznej obiektów z wykorzystaniem dronów
  • Wykorzystanie skaningu laserowego
  • Projektowanie w technologii BIM
  • Programowanie i Obsługa Obrabiarek Sterowanych Numerycznie
  • Badania nieniszczące połączeń spawanych
  • Przeprowadzenie zajęć warsztatowych z zakresu: „ochrony sieci wodno-kanalizacyjnej przed zagrożeniami terrorystycznymi”

Dodatkowe zadania praktyczne w formie proj:

  • Wykorz. mikroorg.wskaźnik.w now. techn. oceny. ekotoksyk. środ.
  • Optym. w ogrzew., wentyl. i klimatyz.

Wizyty studyjne:

  • Zakład przem.-syst.zmienn.przepł.
  • Nowoczesne oczyszczalnie ścieków
  • Obiekty OZE (Iłża, Ruda Maleniecka)
  • Now. stacje uzdat. wodn. (Warszawa, Zakład Północny)
  • Duże obiekty inwestycyjne (Warszawa)
  • Obiekty eksploat. Złóż (Wieliczka, Bewłchatów, Nowiny)
  • WSL Dęblin
  • W.S.ZPUE Włoszczowa i Elektrownia Połaniec

Zadanie 3 - Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych i w zakresie przedsiębiorczości studentów studiów stacjonarnych PŚk

Termin realizacji zadania 10.2018 wg planowanego wsparcia od roku akad. 2018/2019 przez 3 ed. zgodnie z harmonogramem.


Celem zadania jest wykształcenie umiejętności odpowiadającym potrzebie studentów i oczekiwanych przez pracodawców w zakresie kompetencji komunikacyjnychinterpersonalnych w tym pracy w zespole oraz kierowania zespołem, a także samoorganizacji oraz w zakresie przedsiębiorczości obejmujące podstawy prawne i finansowe prowadzenia firmy wraz z opracowaniem. biznesplanu według własnego pomysłu poprzez:

Szkolenia certyfikowane:

  • Metody zarządzania projektami informatycznymi PRINCE2 – 2 gr.x10os./5dni.x3 ed. dla studentów WEAiI i WZiMK,

Zajęcia warsztaty

  • Tworzenie i prowadzenie własnej firmy / Tworzenie Przedsiębiorstw Technologicznych (TPT) z wykorzystaniem DesignThinking

Dodatkowe zadania praktyczne w formie proj.

  • Tworzenie biznesplanu / „Ocena projektów biznesowych” z uwzględnieniem „Tworzenia biznes planu”

Zadanie 5 - Podniesienie kompetencji dydaktycznych kadry dydaktycznej PŚk

Termin realizacji zadania: od 09.2018 – 11.2022


Celem zadania jest podniesienie poziomu kompetencji kadry dydaktycznej w zakresie umiejętności pedagogicznych i organizacyjnych. Zaplanowano również doskonalące kursy języka angielskiego na poz. C1 dla wybranych nauczycieli, przewidzianych do prowadzenia zajęć w tym języku. Podjęte zostaną następujące działania w zakresie planowania i stosowania nowoczesnych metod pracy ze studentami:

Kursy:

  • Dynamiczne prezentacje multimedialne
  • Nowoczesne metody i techniki akademickich zajęć dydaktycznych dla pracowników dydaktycznych
  • Nowoczesne metody i techniki akademickich zajęć dydaktycznych z elementami pedagogiki/andragogiki dla pracowników dydaktycznych
  • Moderator Design Thinking – kreatywne rozwiązywanie problemów dla dydaktyków
  • Język angielski dla nauczycieli prowadzących zajęcia w języku angielskim
  • Dynamiczne prezentacje multimedialne w dydaktyce
  • Efektywne metody pracy dydaktycznej – szkoła tutorów akademickich, sztuka motywowania, odkrywanie talentów

Zadanie 6 - Podnoszenie kompetencji informatycznych kadry dydaktycznej PŚk

Termin realizacji zadania: od 09.2018 – 11.2022


Celem zadania jest podnoszenie poz. komp. kadry dydaktycznej w zakresie umiejętności inform. (nowoczesne metody i narzędzia inform. w procesie nauczania). Cel ten zostanie osiągnięty poprzez nastepujących kursach i szkoleniach:

  • Kurs: Nowoczesne metody projektowania w elektronice
  • Zakup licencji (na 10 st.) programów wspomagających nowoczesne metody projektowania w elektronice
  • Szkolenie z FlexSim 1 do FlexSim 3 oraz FlexSim
  • Kurs: Wykorzystywanie informatycznych narzędzi do zarządzania projektami – MS Project
  • Certyfikowane kursy z zakresu oprogramowania SolidWorks: CSWA i CSWP
  • Kurs: Obsługa Systemu R (zarz. inf.) – dla dydaktyków
  • Kurs instr.: CCNA Security, CCNP Route, CCNP Switch, CCNP Tshoot
  • Szkolenie z progr. Dlubal do analizy stat.-wytrz.
  • Szkolenie z planowania, projektowania i tworzenia bud. oraz elementów infrastruktury i zarządzania nimi (BIM) – Revit, (BIM) – Tekla Structures
  • Szkolenie z ADVANCE STEEL
  • Kurs: Programowanie.NET – poziom zaawansowany
  • Symulacja 3D w dydaktyce – pola sprzężone – kurs zaawansowany
  • Kurs komputerowego wspomagania projektowania i obróbki skrawaniem – maszyny CNC
  • Szkolenie z badań nieniszcz. metodą wizualną (VT1+2)
  • Kurs: Mikroskopia optyczna

Zadanie 7 - Wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania uczelnią

Termin realizacji zadania: 01.2019 – 11.2022


Celem zadania jest podniesienie efektywności procesów planowania działań dydaktycznych i zarządczych, co przełoży się na lepsze zagospodarowanie zasobów i infrastruktury. W ramach zadania zostanie udoskonalony i rozwinięty model zarządzania jakością w oparciu o zastosowanie odpowiednich, nowoczesnych i kompatybilnych z już istniejącymi narzędzi, informatycznych, służących m. in. do rozbudowy zintegrowanego systemu informatycznego uczelni (ERP). Będą to narzędzie wspierające realizację strategii uczelni w zakresie doskonalenia systemu zarządzania i zwiększania roli systemów informatycznych wspomagających procesy decyzyjne.

Podjęte zostaną następujące działania:

  • Rozbudowa, obejmująca również wsparcie wdrożeniowe, funkcjonującego systemu ERP o moduł do zarządzania majątkiem uczelni
  • Zakup i implementacja podsystemu informatycznego do analiz i raportowania wspierającego zarządzanie uczelnią
  • Zakup systemu do monitorowania rejestracji i analizy zadanych sesji dostępu do systemów informatycznych
  • Zakup oprogramowania do kompleksowego zarządzania infrastrukturą IT
  • Zakup zintegrowanego programu do technicznych obliczeń

Zadanie 8 - Podniesienie kompetencji zarządczych kadr kier. i administracyjnych w zakresie obsługi studentów oraz pracy administracji

Termin realizacji zadania: 01.2019 – 11.2022


Celem zadania jest poprawa efektywności jednostek administracyjnych, zaangażowanie w organizację dydaktyki i obsługę studentów. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez różne formy kształcenia (kursy, szkolenia, warsztaty, studia podyplomowe).

Podjęte zostaną działania następujących typów:

Podniesienie jakości obsługi studentów:

  • Kurs: Język angielski w komunikacji wielokulturowej dla pracowników administracji
  • Szkolenie: Podnoszenie jakości obsługi studenta w dziekanacie i sekretariacie
  • Studia podyplomowe: Social Media

Podniesienie jakości pracy administracji

  • Szkoleniu z programu MS Excel z zakresu podstawowego i średnio zaawansowanego
  • Kompleksowy program szkoleniowy dla administracji w zakresie podniesienia efektywności pracy
  • Szkolenie: Prawo pracy 2022 – rewolucyjne zmiany
  • Zarządzanie projektami – szkolenie PRINCE2 Foundation
  • Studia podyplomowe: Prawo Zamówień Publicznych
  • Szkolenie z zakresu Planista + system rezerwowania sal w USOS

Zadanie 9 - Podniesienie kompetencji zarządczych kadr kier. i administracyjnych w zakresie zarządzania i współpracy z biznesem

Termin realizacji zadania: 01.2019 – 11.2022


Celem zadania jest podniesienie efektywności jednostek administracyjnych, zaangażowanie w organizowanie dydaktyki i współpracę z biznesem. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez organizację różnych form kształcenia (kursy, szkolenia, warsztaty, studia podyplomowe).

Podjęte zostaną działania następujących typów:

Usprawnienie systemu doskonalenia kadr dydaktycznych i procesu kształcenia studentów

Szkolenie:

  • Procedury nadawania stopni naukowych
  • Tworzenie, odbywanie i zasady prowadzenia studiów doktoranckich
  • Sprawy studenckie i proces kształcenia (pomoc materialna dla studentów, wyliczanie dochodu)
  • Sprawozdawczość w systemie POL-on
  • Sprawy pracownicze nauczycieli akademickich

Podniesienie jakości zarz. finansami

  • Kompleksowy program szkoleniowy dla administracji w zakresie controllingu i finansów
  • Szkolenie: Rachunkowość finansowa i zarządcza w praktyce

Udoskonalenie działań promocyjnych i informacyjnych

  • Szkolenie: Wykorzystywanie social mediów w budowie pozytywnego wizerunku instytucji

Udoskonalanie procesów transferu technologii

  • Modułowy program kompetencyjny z zakresu zarządzania transferem technologii
  • Studia podyplomowe: Ochrona własności intelektualnej
  • Studia podyplomowe: Zarządzanie transferem technologii

Zadanie 10 - Udoskonalenie procesów zarządzania uczelnią

Termin realizacji zadania: 01.2019 do 02.2022


Celem zadania jest optymalizacja procesów zarządzania uczelnią i zwiększenie jej potencjału edukacyjnego i gospodarczego. W ramach zarządzania strategicznego zostanie opracowana nowa struktura organizacyjna Politechniki Świętokrzyskiej (z uwzględnieniem nowych wymogów ustawowych) wraz z kompletem dokumentów zarządczych. Planowane są działania o charakterze pilotażowym związane z podniesieniem efektywności funkcjonowania wybranych działów uczelni – z wykorzystaniem metody Lean Management. W ramach podnoszenia kompetencji kadry zarządczej przewidziano kompleksowe programy doskonalenia umiejętności zarządzania finansami i zasobami ludzkimi.

Podjęte zostaną następujące działania:

  • Opracowanie programu restrukturyzacyjnego, dostosowującego Uczelnię do przepisów nowej ustawy o szkolnictwie wyższym (tzw. Ustawa 2.0) i do powiązanych z nią aktów prawnych
  • Profesjonalne studium finansów dla menedżerów
  • Studium doskonalenia umiejętności menedżerskich
  • Nowy model zarządzania procesem dydaktycznym wg nowelizacji ustawy o szkolnictwie wyższym
  • Usprawnienie i standaryzacja wybranych procesów administracyjnych w uczelni poprzez implementację narzędzi Lean Management dla 2 działów PŚk.