
Politechnika Świętokrzyska prowadzi rekrutację kandydatów do szkoły doktorskiej w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinach:
oraz w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie:
krok po kroku
- Rejestracja internetowa kandydatów
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie przez Internet (Uniwersytecki System Obsługi Studiów, Internetowa Rekrutacja Kandydatów, USOS-IRK). Kandydaci zakładają osobiste konta rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer wygenerowany przez USOS-IRK). Po weryfikacji danych oraz zaakceptowaniu klauzuli informacyjnej możliwe jest wprowadzenie danych niezbędnych w procesie kwalifikacyjnym, w tym również danych o wykształceniu. Kandydat ponosi konsekwencje błędnego wypełnienia poszczególnych pól formularzy, ich niewypełnienia lub podania nieprawdziwych informacji. - Wybór dyscypliny naukowej
Opcja dostępna po zalogowaniu się do USOS-IRK. Kandydat może wybrać jedną z dyscyplin naukowych, na którą aktualnie prowadzony jest nabór. - Wgranie fotografii w wersji cyfrowej do systemu rekrutacyjnego
Opcja dostępna po zalogowaniu się do USOS-IRK. Kandydaci wgrywają cyfrowe zdjęcie w formacie JPG lub PNG, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych. Pełny opis wymagań wraz z przykładami można znaleźć tutaj. - Złożenie dokumentów
Kandydaci składają wymagane dokumenty w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej w terminie podanym w harmonogramie rekrutacji. Wykaz dokumentów jest dostępny w zakładce „terminy, opłaty, dokumenty”. - Rozmowa kwalifikacyjna
Termin przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych dla poszczególnych dyscyplin naukowych jest podany w harmonogramie rekrutacji. - Ogłoszenie listy rankingowej
Komisja Rekrutacyjna tworzy listę rankingową kandydatów z postępowania rekrutacyjnego. Lista rankingowa zawiera oznaczenie, czy kandydat został zakwalifikowany do wpisania na listę doktorantów Szkoły Doktorskiej. Będzie ona udostępniona na indywidualnym koncie kandydata oraz na tablicy ogłoszeń Szkoły Doktorskiej. - Potwierdzenie podjęcia nauki
Kandydat zakwalifikowany do wpisania na listę doktorantów zostaje wpisany na listę doktorantów Szkoły Doktorskiej po dostarczeniu przez niego w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji oświadczeń, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3, w sprawie podjęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej w Politechnice Świętokrzyskiej oraz w sprawie statusu doktoranta Szkoły Doktorskiej. - Ogłoszenie listy przyjętych
Ostateczną listę osób przyjętych do Szkoły Doktorskiej ogłasza się niezwłocznie przez jej wywieszenie na tablicy ogłoszeń Szkoły Doktorskiej. Osoba przyjęta do Szkoły Doktorskiej w Politechnice Świętokrzyskiej rozpoczyna kształcenie i nabywa prawa doktoranta z chwilą złożenia ślubowania, którego treść określa Statut Uczelni.
terminy, opłaty, dokumenty
Harmonogram
Szczegółowy harmonogram rekrutacji
Opłaty
Kandydaci dokonują opłaty rekrutacyjnej w wysokości i na zasadach określonych w zarządzeniu Rektora.
Wymagane dokumenty
Kandydaci składają wymagane dokumenty w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej w białych, papierowych, podpisanych imiennie teczkach formatu A4.
Kandydaci do Szkoły Doktorskiej składają następujące dokumenty:
- ankietę osobową (formularz)– wydrukowaną z Systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów i podpisaną przez kandydata – w oryginale;
- podanie o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej – wydrukowane z Systemu i podpisane przez kandydata – w oryginale;
- kopię dyplomu ukończenia jednolitych studiów magisterskich albo studiów I lub II stopnia lub innego uprawniającego do przyjęcia do Szkoły Doktorskiej (oryginał do wglądu);
- kopię suplementu do dyplomu jednolitych studiów magisterskich albo studiów I lub II stopnia lub równorzędnego lub indeks w przypadku nieposiadania suplementu (oryginał do wglądu);
- w przypadku dyplomu, który zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi podlega uznaniu w trybie nostryfikacji, zaświadczenie wydane przez jednostkę dokonującą nostryfikacji potwierdzające równoważność dyplomu uzyskanego za granicą z dyplomem ukończenia studiów wyższych w kraju;
- oświadczenie potencjalnego promotora o podjęciu się opieki promotorskiej wraz z deklaracją osoby kierującej jednostką organizacyjną wydziału (np. kierownik katedry), w której miałaby być realizowana rozprawa doktorska o zapewnieniu dostępu do aparatury badawczej na czas realizacji rozprawy doktorskiej w przypadku przyjęcia kandydata do Szkoły Doktorskiej. W przypadku, o którym mowa w § 4 ust. 2 uchwały rekrutacyjnej, należy dodatkowo złożyć oświadczenie potencjalnego promotora pomocniczego. Załącznik nr 1 – w oryginale;
- konspekt (w języku polskim) zawierający opis pomysłu/projektu badawczego przyszłej rozprawy doktorskiej (nie dłuższy niż 2 strony A4) zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2, wgrywany do Systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów – w oryginale;
- opis dotychczasowej działalności naukowej wraz z dokumentami potwierdzającymi (nieobligatoryjnie);
- w przypadku kandydatów cudzoziemców dokument potwierdzający spełnienie warunku znajomości języka polskiego, o którym mowa w § 6 ust. 1, pkt 5 uchwały rekrutacyjnej (nieobligatoryjnie);
- dokumenty potwierdzające uzyskanie osiągnięć, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt. 2 uchwały rekrutacyjnej (nieobligatoryjnie);
- jedną fotografię w formie cyfrowej, zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, wgrywaną do Systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów;
- kandydat nieposiadający suplementu do dyplomu lub indeksu jest zobowiązany przedłożyć dodatkowo zaświadczenie z ukończonej szkoły wyższej o uzyskanej średniej arytmetycznej ocen;
- dokumenty wydane w języku innym niż polski należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
wykaz promotorów
dr hab. inż. Łukasz Bąk, prof. PŚk
Dyrektor Szkoły Doktorskiej
inż. Agnieszka Jaśkiewicz
Sekretariat Szkoły Doktorskiej
dr inż. Waldemar Szaniec
Sekretarz Komisji Rekrutacyjnej
Skład
Komisji Rekrutacyjnej
- dr hab. inż. Łukasz Bąk, prof. PŚk – przewodniczący
- dr hab. inż. Sławomir Błasiak, prof. PŚk
- dr hab. inż. Sylwester Filipiak, prof. PŚk
- dr hab. inż. Ewa Zender-Świercz, prof. PŚk
- dr hab. inż. Andrzej Szychowski, prof. PŚk
- dr hab. Janusz Kot, prof. PŚk
- dr inż. Waldemar Szaniec – sekretarz