Politechnika Świętokrzyska prowadzi rekrutację kandydatów do szkoły doktorskiej w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinach:

oraz w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie:

krok po kroku

  • Rejestracja internetowa kandydatów
    Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie przez Internet (Uniwersytecki System Obsługi Studiów, Internetowa Rekrutacja Kandydatów, USOS-IRK). Kandydaci zakładają osobiste konta rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer wygenerowany przez USOS-IRK). Po weryfikacji danych oraz zaakceptowaniu klauzuli informacyjnej możliwe jest wprowadzenie danych niezbędnych w procesie kwalifikacyjnym, w tym również danych o wykształceniu. Kandydat ponosi konsekwencje błędnego wypełnienia poszczególnych pól formularzy, ich niewypełnienia lub podania nieprawdziwych informacji.
  • Wybór dyscypliny naukowej
    Opcja dostępna po zalogowaniu się do USOS-IRK. Kandydat może wybrać jedną z dyscyplin naukowych, na którą aktualnie prowadzony jest nabór.
  • Wgranie fotografii w wersji cyfrowej do systemu rekrutacyjnego
    Opcja dostępna po zalogowaniu się do USOS-IRK. Kandydaci wgrywają cyfrowe zdjęcie w formacie JPG lub PNG, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych. Pełny opis wymagań wraz z przykładami można znaleźć tutaj.
  • Złożenie dokumentów
    Kandydaci składają wymagane dokumenty w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej w terminie podanym w harmonogramie rekrutacji. Wykaz dokumentów jest dostępny w zakładce „terminy, opłaty, dokumenty”.
  • Rozmowa kwalifikacyjna
    Termin przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych dla poszczególnych dyscyplin naukowych jest podany w harmonogramie rekrutacji.
  • Ogłoszenie listy rankingowej
    Komisja Rekrutacyjna tworzy listę rankingową kandydatów z postępowania rekrutacyjnego. Lista rankingowa zawiera oznaczenie, czy kandydat został zakwalifikowany do wpisania na listę doktorantów Szkoły Doktorskiej. Będzie ona udostępniona na indywidualnym koncie kandydata oraz na tablicy ogłoszeń Szkoły Doktorskiej.
  • Potwierdzenie podjęcia nauki
    Kandydat zakwalifikowany do wpisania na listę doktorantów zostaje wpisany na listę doktorantów Szkoły Doktorskiej po dostarczeniu przez niego w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji oświadczeń, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3, w sprawie podjęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej w Politechnice Świętokrzyskiej oraz w sprawie statusu doktoranta Szkoły Doktorskiej.
  • Ogłoszenie listy przyjętych
    Ostateczną listę osób przyjętych do Szkoły Doktorskiej ogłasza się niezwłocznie przez jej wywieszenie na tablicy ogłoszeń Szkoły Doktorskiej. Osoba przyjęta do Szkoły Doktorskiej w Politechnice Świętokrzyskiej rozpoczyna kształcenie i nabywa prawa doktoranta z chwilą złożenia ślubowania, którego treść określa Statut Uczelni.

terminy, opłaty, dokumenty

Harmonogram

Szczegółowy harmonogram rekrutacji

Opłaty
Kandydaci dokonują opłaty rekrutacyjnej w wysokości i na zasadach określonych w zarządzeniu Rektora.

Wymagane dokumenty
Kandydaci składają wymagane dokumenty w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej w białych, papierowych, podpisanych imiennie teczkach formatu A4.


Kandydaci do Szkoły Doktorskiej składają następujące dokumenty:

  • ankietę osobową (formularz)– wydrukowaną z Systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów i podpisaną przez kandydata – w oryginale;
  • podanie o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej – wydrukowane z Systemu i podpisane przez kandydata – w oryginale;
  • kopię dyplomu ukończenia jednolitych studiów magisterskich albo studiów I lub II stopnia lub innego uprawniającego do przyjęcia do Szkoły Doktorskiej (oryginał do wglądu);
  • kopię suplementu do dyplomu jednolitych studiów magisterskich albo studiów I lub II stopnia lub równorzędnego lub indeks w przypadku nieposiadania suplementu (oryginał do wglądu);
  • w przypadku dyplomu, który zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi podlega uznaniu w trybie nostryfikacji, zaświadczenie wydane przez jednostkę dokonującą nostryfikacji potwierdzające równoważność dyplomu uzyskanego za granicą z dyplomem ukończenia studiów wyższych w kraju;
  • oświadczenie potencjalnego promotora o podjęciu się opieki promotorskiej wraz z deklaracją osoby kierującej jednostką organizacyjną wydziału (np. kierownik katedry), w której miałaby być realizowana rozprawa doktorska o zapewnieniu dostępu do aparatury badawczej na czas realizacji rozprawy doktorskiej w przypadku przyjęcia kandydata do Szkoły Doktorskiej. W przypadku, o którym mowa w § 4 ust. 2 uchwały rekrutacyjnej, należy dodatkowo złożyć oświadczenie potencjalnego promotora pomocniczego. Załącznik nr 1 – w oryginale;
  • konspekt (w języku polskim) zawierający opis pomysłu/projektu badawczego przyszłej rozprawy doktorskiej (nie dłuższy niż 2 strony A4) zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2, wgrywany do Systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów – w oryginale;
  • opis dotychczasowej działalności naukowej wraz z dokumentami potwierdzającymi (nieobligatoryjnie);
  • w przypadku kandydatów cudzoziemców dokument potwierdzający spełnienie warunku znajomości języka polskiego, o którym mowa w § 6 ust. 1, pkt 5 uchwały rekrutacyjnej (nieobligatoryjnie);
  • dokumenty potwierdzające uzyskanie osiągnięć, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt. 2 uchwały rekrutacyjnej (nieobligatoryjnie);
  • jedną fotografię w formie cyfrowej, zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, wgrywaną do Systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów;
  • kandydat nieposiadający suplementu do dyplomu lub indeksu jest zobowiązany przedłożyć dodatkowo zaświadczenie z ukończonej szkoły wyższej o uzyskanej średniej arytmetycznej ocen;
  • dokumenty wydane w języku innym niż polski należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.

dr hab. inż. Łukasz Bąk, prof. PŚk

Dyrektor Szkoły Doktorskiej

l.bak@tu.kielce.pl

bud. A, pok. 20 / 4.15

41 34 24 584 / 374

inż. Agnieszka Jaśkiewicz

Sekretariat Szkoły Doktorskiej

sekretariatsd@tu.kielce.pl

bud. A, pok. 20

41 34 24 584

dr inż. Waldemar Szaniec

Sekretarz Komisji Rekrutacyjnej

waldek.szaniec@tu.kielce.pl

bud. A, pok. 3.07

41 34 24 585

Skład

Komisji Rekrutacyjnej

  • dr hab. inż. Łukasz Bąk, prof. PŚk – przewodniczący
  • dr hab. inż. Sławomir Błasiak, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Sylwester Filipiak, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Ewa Zender-Świercz, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Andrzej Szychowski, prof. PŚk
  • dr hab. Janusz Kot, prof. PŚk
  • dr inż. Waldemar Szaniec – sekretarz